Forbes Israel Logo

גרוניס הציע לדון בעתירה על ייצוא הגז בהרכב שופטים רחב יותר – הדיון נדחה לשבוע הבא

אחרי חודשים ארוכים של מאבק ציבורי ובעקבות החלטת הממשלה על מכסת ייצוא הגז, ההיה אמור להתכנס הבוקר בג"ץ להכרעה בעתירות המבקשות להעביר את ההכרעה בנושא לכנסת ולפסול את החלטת הממשלה בדבר קביעת מכסת יצוא הגז.

הדיון בעתירות המבקשות להעביר ההחלטה על יצוא הגז לחקיקה בכנסת אמור היו לידון בפני הנשיא אשר גרוניס והשופטים אליקים רובינשטיין ונעם סולברג. גרוניס ביקש הרכב שופטים מורחב – נציג המדינה סרב וביהמ"ש הודיע על הפסקת הדיון להתייעצות שבסופה הוחלט כי הדיון יתקיים ביום שני – בשבוע הבא.

"מדובר בהתפתחות משמעותית, שמשמעותה הכרה של הנושא בחשיבות העצומה של נושא זה, בעל השלכות הרות גורל למשק ולחברה לישראל", נמסר מהתנועה למען איכות השלטון, אחת העותרות בנושא.

צילום: מרק ישראל סלם

"מדובר בהחלטה כבדה על עתיד כולנו שלא יכולה להתקבל במחטף של הממשלה", נמסר ממטה המאבק לשמירה על הגז הישראלי. "החלטת בג"ץ להרחיב ולדון בנושא בהרכב מורחב משמעה כי בית המשפט העליון הכריז על היותה של הסוגיה חשובה ומרחיקת לכת".

בחודש יוני האחרון הודיעה הממשלה על הפחתת מכסת יצוא הגז הטבעי מהמאגרים מ-53% ל-40%. על פי ההחלטה, 60% מהגז יועבר לשימוש המשק הישראלי, מדובר ב-540 BCM גז שיהיה ברשות ישראל ב-25 השנים הבאות.

מספר ימים לאחר מכן הגישו מספר ח"כים ופעילים חברתיים עתירה לבג"צ נגד החלטת הממשלה ודרשו להביא את ההחלטה לאישור הכנסת ולא להסתפק בהחלטת ממשלה. העותרים טוענים כי הממשלה מקבלת החלטה הרת גורל מבחינה כלכלית ואסטרטגית ולמעשה מובילה למסלול עוקף כנסת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.