Forbes Israel Logo

גרמניה מאשימה: HP נתנה שוחד כדי לקבל חוזים ברוסיה

גרמניה מאשימה את HP בקבלת שוחד. על פי כתב תביעה שהוגש ב-30 באוגוסט לבית משפט במדינה, מואשמים שני עובדים של חברת הטכנולוגיה, יחד עם עובד לשעבר בחברה בכך ששילמו כ-10 מיליון יורו עבור סגירת חוזה עם רוסיה למכירת ציוד מחשוב בהיקף של 35 מיליון יורו, כך פורסם בוול סטריט ג'ורנל. 

התובעים דורשים לקשר את העבירות הפליליות ישירות לחברת HP. פירוש הדבר, שבמידה ויורשעו העובדים ויוכח כי החברה הרוויחה מהעסקאות שביצעו, עלולה HP לשלם קנסות ולספוג סנקציות כלכליות שונות בגרמניה. 

צילום: רויטרס

התביעה הוגשה לאחר שלוש שנים של חקירות שניהלו רשויות בגרמניה נגד עובדי החברה. ממצאי החקירות הראו כי שלושת הנאשמים, כולם סמנכ"לים בחברה בעבר ובהווה הקימו קרן מיוחדת דרכה העבירו את התשלום לרוסיה באמצעות מספר חברות פיקטיביות. השלושה אישרו את הקמת הקרן. 

בתגובה לפרסום בוול סטריט ג'ורנל נמסר מחברת HP כי מדובר בהאשמות לגבי מעשים שבוצעו לכאורה לפני כעשר שנים על ידי חברים ביחידה לשעבר של החברה וכי בעיסקאות שנסגרו אז שימשה HP רק כ"צד משתתף".

על פי החוק בגרמניה רק בני אדם יכולים להיות מואשמים בשוחד, אולם אם יורשעו הנאשמים יוכל בית המשפט לפסוק בעד סנקציות כלכליות על HP. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.