מדד אמון הצרכנים רשם בחודש דצמבר ירידה קלה של 2% ל-28%-, לעומת 26%- בנובמבר, כך עולה מדוח שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).
הדוח מראה כי ערך מדד אמון הצרכנים בקרב מועסקים עמד בדצמבר על 27%-, בדומה לערך המדד בקרב אלה שאינם מועסקים שעמד על 28%-. זאת, לאחר שבחודש נובמבר היה הבדל בין שתי הקבוצות – 23%- בקרב מועסקים ו-31%- בקרב לא מועסקים. כמו כן, בעלי השכלה נמוכה, חסרי תעודת בגרות פסימיים יותר מבעלי תעודה אקדמית – 33%- לעומת 23%- בהתאמה.
עוד עולה מהדוח כי בחודש דצמבר לא חל שינוי בערכים המתייחסים למצב הכלכלי של משק הבית ולמספר המובטלים וערכם נותר זהה לערך שנמדד בחודש שעבר- 5%- ו-42%- בהתאמה. כמו כן, בערכים המתייחסים למצב הכלכלי של המדינה ולציפיות לגבי חסכון של משק הביתלא חל שינוי מובהק.
צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP
בחודש נובמבר היו עליות בכל ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד. העליות הגבוהות ביותר נרשמו במאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי של משק הבית, שהגיע לרמה של 5%- (בשלושת החודשים האחרונים נע מאזן זה בין 17%- ל-13%-); ובמאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי במדינה, שהגיע לרמה של 29%-. השינוי בשני המאזנים הללו, ובערך של מדד אמון הצרכנים, לעומת חודש אוקטובר, הוא מובהק.