Forbes Israel Logo

דו"ח חדש: הפשיעה ברשת גובה נזקים בשווי 445 מיליארד דולר בשנה

הפשיעה ברשת ("פשיעת הסייבר") עולה לכלכלה העולמית 445 מיליארד דולר בכל שנה – כך על פי דו"ח חדש אשר פרסם המכון למחקרי אסטרטגיה ולימודים בינלאומיים בארה"ב. על פי הדו"ח, הפשיעה ברשת הלכה וצמחה בשנים האחרונות למימדי ענק, והיא פוגעת במסחר, בחדשנות ובתחרותיות של חברות שבסדרי גודל שונים מרחבי העולם, כמו גם במשתמשים פרטיים רבים.

החוקרים התקשו להעריך את עלותה המדויקת של הפשיעה ברשת, שכן רבים מהפשעים אינם מדווחים כלל (רבים מאמינים כי לרשויות החוק אין כל סמכות כאשר מדובר בפשיעה אינטרנטית). ההערכות השונות נעו בין 375 מיליארד דולר ל-575 מיליארד, כל זאת כאמור במהלך שנה אחת בלבד.

צילום: shutterstock

עוד עולה מהמחקר כי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם הן גם הנפגעות הגדולות ביותר בתחום הפשיעה ברשת. כך, השווקים בארה"ב, סין, יפן וגרמניה ספגו בשנה החולפת הפסדים בשווי 200 מיליארד דולר על פי ההערכות, בעוד יתר המדינות כולן ספגו הפסדים הנמוכים מ-300 מיליארד דולר. חלק ניכר מהפשיעה ברשת אינו מתייחס לגניבת כספים, אלא לגניבת מידע אישי יקר ערך. על פי ההערכות, בשנה החולפת נגנב ממשתמשים תמימים מידע אישי המוערך בשווי של 150 מיליארד דולר.

וכמה אנשים נפלו קורבן לפשיעה ברשת? מדובר בנתון קשה מאוד להערכה, אך חוקרי המרכז משערים כי 40 מיליון איש נפלו קרבן לפשיעה ברשת בארה"ב לבדה במהלך השנה האחרונה (כ-15% מהאוכלוסייה). בטורקיה מוערך מספר הקורבנות ב-54 מיליון, בסין בכ-10 מיליון ובגרמניה ב-16 מיליון.

וכיצד ניתן להילחם בתופעה? על פי חברת הסייבר McAfee (בבעלות אינטל), שיתוף הפעולה הבינלאומי אשר החל בשנים האחרונות החל לתת את אותותיו – אך מדובר בתהליך ארוך טווח ומורכב במיוחד, וכמובן שהגברת המודעות וחינוך הגולשים כבר מגיל צעיר בדבר הסכנות הנעוצות בגלישה באינטרנט מסייע גם הוא למלחמה בתופעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.