Forbes Israel Logo

דופקים בדלת: האם NokNok הישראלית לקראת שיתוף פעולה עם נוקיה?

לאחר שנוקיה נרכשה על ידי מיקרוסופט היה זה טבעי כי מכשיריה של החברה יצאו בעתיד עם אפליקציית סקייפ, שנרכשה גם היא על ידי הענקית מרדמונד. כעת מסתמן כי ייתכן ולנוקיה יש תוכניות מעט שונות, והיא מתכננת להציע למשתמשיה את אפליקציית נוקנוק (NokNok) הישראלית על מנת לבצע ולקבל שיחות מעבר לים.

במידה ועדיין לא יצא לכם להכיר את נוקנוק, מדובר באפליקציה המאפשרת לבצע ולקבל שיחות מכל רחבי העולם באמצעות חיבור לרשת האינטרנט. בניגוד לאפליקציות הקיימות המציעות שימושיות דומה, כגון סקייפ, וויבר ואחרות, הייחוד של נוקנוק הוא בכך שהאפליקציה צריכה להיות מותקנת רק על מכשירו של הנוסע הנמצא מעבר לים, ואת השיחות והודעות הסמס הוא יכול להמשיך ולקבל כרגיל מחבריו ישירות אל מספר הטלפון המקורי שלו, ללא הוספת ספרות, חיוג מספר מיוחד או התקנת האפליקציה על מכשיריהם של חבריו.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה עוררה לא מעט עניין ובתוך זה גם את של נוקיה-מיקרוסופט. בראיון לגיקטיים סיפר עידן בכר, מנכ"ל ואחד ממייסדי נוקנוק, כי שתי החברות היו ועודן במגעים מתקדמים בנושא זה, שלא קיבלו את מלוא תשומת הלב הודות לרכישתה של נוקיה על ידי מיקרוסופט.

צילום: מתוך אתר החברה

עידן מסביר כי במהלך החודשים האחרונים שתי החברות דנו באפשרות הכנסת הטכנולוגיה של נוקנוק כמודול לתוך הסמארטפונים והפיצ'רפונים (טלפונים "טיפשים) של נוקיה, במטרה לאפשר ללקוחות החברה לנהל שיחות בעת טיסות לחו"ל מבלי להחליף את מספר הטלפון שלהם, או לבקש מחבריהם להתקין אפליקציות ספציפיות.

בכל הנוגע לרכישה, עידן מאמין כי היא לא עתידה לפגוע במגעים למרות כניסתה של סקייפ למשוואה, שנרכשה גם היא על ידי מיקרוסופט וזמינה לכלל משתמשי מערכת ההפעלה הסלולרית Windows Phone 8. לדבריו, למרות הרכישה נוקיה ומיקרוסופט הן עדיין שתי חטיבות נפרדות שמטרתן העיקרית היא לפנות לנתח שוק גדול ככל האפשר – גם אם מדובר על הצעת שתי אפליקציות שכביכול מתחרות אחת בשניה.

עוד הוסיף עידן כי נוקיה מאמינה ששיתוף הפעולה הנוכחי יעניק לה יתרון בעולם התקשורת, בזכות העובדה שכל מי שיאחוז במכשיר מתוצרתה יוכל לנהל שיחות מכל מקום בעולם בעלויות מינימליות ללא תוספות או התקנות מיוחדות, באמצעות חיבור לרשת הסלולרית.
אך עם כל הכבוד לנוקנוק והצלחתה בקרב המשתמשים, עדיין לא ברור מתי, אם בכלל, נוכל לראות את האפליקציה משולבת בתוך מכשיריה של נוקיה. בעוד שנוקנוק מציינת כי שתי החברות עדיין נמצאות בשלב המגעים, ייתכן מאוד שלמרות הדיונים הארוכים והמילים היפות שמעניקות החברות אחת לשניה, כל התהליך עתיד לרדת לטמיון במיוחד לאור הרכישה המדוברת של נוקיה על ידי מיקרוסופט.

נוקנוק הוקמה ב-2012 על ידי עידן בכר ואורן נוי, וכיום היא מונה כ-10 עובדים היושבי במשרדי החברה בתל אביב. נכון להיום אפליקציית נוקנוק זמינה כבר עכשיו למשתמשי אייפון, כאשר החברה מתכננת להשיק במהלך השבועות הקרובים אפליקציות דומות גם עבור משתמשי אנדרואיד וכמובן Windows Phone.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

תוך 3 ימים – הכנסות של מילארד דולר ל-GTA 5

LG G2 – מתחרה ראוי לסדרת הגלקסי של סמסונג [סקירה]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.