Forbes Israel Logo

דיבור צפוף: הרחבת מגבלת התווים תהרוג את טוויטר

הנוסחה הסודית של טוויטר טמונה בתמציתיות שלה. טוויטר עובדת, מכיוון שהיא מאלצת אותנו להפעיל שיקול דעת סגנוני ולערוך את מחשבותינו בדקדוק, בין אם אלו בדיחות, איומי אלימות, או הצהרות נשיאותיות שמאיימות להחריב את העולם. טוויטר עובדת מכיוון שהפורמט שלה מאפשר לנו לראות בזמן אמת את זרמת התודעה של העולם סביבנו. טוויטר היא אמנם לא הרשת החברתית הרווחית ביותר, אבל היא עבדה מכיוון שהפורמט שלה דומה לשימוש בסמסים. כל זה היה נכון, בכל אופן, עד שטוויטר הכריזה שהיא מגדילה את מספר התווים המקסימלי ל-280.

מה לעזאזל ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, חשב לעצמו?

אני מבין את הרצון של טוויטר להתרחב ולפתח אופציות מגוונות למשתמשיה, אך לפני הרחבת היריעה, לא היה ראוי לטפל בנושאים קריטיים יותר, כמו ציוצים המסיתים לאלימות, והטרדה ברשת? שני נושאים שטוויטר לא נקטה נגדם עמדה נחרצת. במקום זה, טוויטר בוחרת להעמיק את הבעיה, ולהעניק לטרולי הרשת, ובראשם נשיא ארצות הברית, במה רחבה יותר להפיץ את מסרי השנאה שלהם.

הגלישה תהפוך לבלתי נסבלת | צילום: Fotolia

טוויטר מהווה פלטפורמה לחלוק מידע, ובו זמנית מאפשרת מפלט מחיי היומיום. זה המקום בו אנחנו מוכיחים את יכולתנו להעביר נקודה בצורה חדה וקולעת, בת 140 תווים. הרחבת הפלטפורמה בצורה שמאפשרת שיתוף לינקים ותמונות, הייתה בזמנו צעד נכון שמעשיר את החוויה. אך ההחלטה הנוכחית תהפוך את החוויה למסורבלת יותר: אם אתם עוקבים אחרי למעלה מ-100 משתמשים, הפיד שלכם יהפוך לבלתי נסבל. שיחות יקטעו באיבן, והאינטרקציות יאבדו מקסמן.

דורסי רוצה את הטוב ביותר עבור המשתמשים שלו. אבל אני שונא להיות השליח שיבשר לו, שהרחבת הפלטפורמה לא תהפוך את טוויטר למתחרה אמיתית של פייסבוק, אלא רק תעמיק את הבעיות שטרם נפתרו.

ב-2015 טוויטר השתעשעה ברעיון של הרחבת מגבלת התווים ל-10,000, למקרה שמישהו ירצה לפרסם שם נובלה. טוויטר הבחינה שמשתמשיה נאבקים במגבלת התווים הנוקשה של 140 מילים, אך משתמשים אלו פשוט גרועים בניצול הפלטפורמה לטובתם.
הרחבת הפלטפורמה היא צעד משונה עבור טוויטר, הבוחרת להתעלם מהבעיות הקיימות שלה, במקום לתת פתרונות פרקטיים למשתמשיה. בשלב הבא אולי יוכלו המשתמשים לערוך ציוצים קיימים, ובכך להתחמק מאחריות על דבריהם. אם טוויטר תמשיך בכיוון הזה, היא תהפוך לבית חם עבור גזענים, שוביניסטים ונאצים.

השינויים שטוויטר מחוללת בפלטפורמה שלה מנוגדים לסיבה שאנשים נמשכו אליה מלכתחילה, ותוסיף דלק למדורת השנאה המשתוללת. אבל אי אפשר לראות בטוויטר את האשמה הבלעדית. טוויטר היא פלטפורמה חברתית, והיא לא אחראית לשימוש הרעיל שאנשים עושים בה. היא רק הופכת את הרעל לנגיש יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.