Forbes Israel Logo

דיווחים: האייפון 5S על פס היצור; יכלול מנגנון זיהוי ביומטרי

שתי ידיעות כמעט סותרות פורסמו היום (ד'), שתיהן על ידי גופי תקשורת הנחשבים לאמינים, אם כי בשתיהן המקורות מעט פחות. האחת פורסמה בבלומברג וטוענת כי אפל תאלץ לדחות את מועד השקת דגם האייפון הבא אל סוף השנה הנוכחית, מהלך תמוה לכל הדעות שהופך למופרך אפילו יותר לאור הסיבה לדיחוי: החלטה של הרגע האחרון להציג מסך רטינה בגודל "4.3 במקום זה הנוכחי.

זיהוי ביומטרי ו-NFC

הידיעה השניה, הגיונית מעט יותר, מתייחסת לכך שדגם האייפון הבא כבר נמצא על פס הייצור, עיצובו כמעט זהה לזה של האייפון האחרון שהשיקה החברה אך המפרט הטכני משודרג וכולל שיפורים שכבר הוזכרו בעבר.

על פי הידיעה שפורסמה לפני דקות אחדות באתר 9to5Mac, האייפון החדש יגיע עם שבב NFC מובנה, כזה שכבר הפך נפוץ בקרב סמארטפונים מתחרים ונועד בעיקר לשמש כארנק אלקטרוני, אך לא רק. רכיב נוסף המלווה את השמועות הנוגעות למכשיר האייפון חודשים ארוכים, מתייחס למנגנון אבטחה חדש אותו צפויה אפל להטמיע ככל הנראה בלחצן הבית של המכשיר או במסגרת המתכת. כאן מדובר בשבב לזיהוי טביעת אצבע שיחליף את מנגנון האבטחה הקלוקל של הסמארטפונים הקיימים היום בשוק.


צילום: יח"צ

כיאה לדיווחים הנוטים להיות אמינים יותר, המפרט הטכני שהודלף לכאורה, אינו נוטה להגזים וכולל שיפורים בסיסיים הזוכים לתימוכין מצד מהלכים קודמים ומוכרים יותר של אפל בעבר. כך ממשיך וטוען הדיווח כי אפל אינה צפויה לעדכן את גודל המסך של האייפון שזכה לשדרוג ממש לאחרונה והוא יוותר בגודל "4 אם כי יתכן כי סוג המסך ואיכותו כן ישודרגו.

עדכונים ושדרוגים

לקינוח, נראה כי אפל צפויה לעדכן את מצלמת המכשיר שתשודרג ל-12 מגה פיקסל ותקבל גם פלאש כפול בשני גוונים שידע להתמודד עם תנאי תאורה שונים לצילום איכותי יותר.
באשר לקרביים של המערכת הנתונים המוזכרים הם זיכרון פנימי בן 2GB, מעבד A6 זהה לזה המוכר לנו מהדגם הקודם אך עם מהירות שעון משודרגת וככל הנראה שבב LTE משודרג שיאפשר מהירות גבוהה יותר ברשתות הדור הרביעי, אלו שעדיין אינן רלוונטיות לקהל הישראלי.

לבסוף נציין כי המקור עליו נסמך האתר 9to5Mac הוא אתר סיני המגבה את טיעוניו גם בתמונות. על אף שהנתונים נשמעים בהחלט תואמים את מדיניותה של קופרטינו, כדאי עדיין להתייחס לדברים בחשדנות הראויה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

סופם של הנתבים בתקן N; ישראל נותרת מאחור

גוגל אנליטיקס זוכה לשדרוג משמעותי, הופך לכלי ניתוח עסקי


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.