Forbes Israel Logo

דיווח באוסטרליה: וודסייד החליטה לעצור תשלום בסך 696 מיליון דולר עבור זכויות במאגר לוויתן

וודסייד האוסטרלית, אשר התכוונה לרכוש 30% מהזכויות בתגלית "לוויתן", עוצרת את התשלום בהיקף 765 מיליון דולר אוסטרלי (כ-696 מיליון דולר ארה"ב), כך מדווח העיתון האוסטרלי "The Australian".

טרם ברור מדוע וודסייד לא העבירה את התשלומים והעיתון מדווח כי החברה לא ענתה לשאלה בדבר אי התשלום. 

העיתון מזכיר את החלטת הממשלה הישראלית לשנות את מכסת הייצוא אל מול מכסת הגז שתשאר לטובת המשק המקומי וטוען כי בוודסייד הבינו כי ניתן יהיה לייצא לפחות 50% מהגז הישראלי על מנת להתמודד בצורה ראויה בשווקי הגז הבינלאומיים.

צילום: רויטרס

לנוכח החלשות הדולר האוסטרלי, אנליסטים מעריכים כי וודסייד עשויה "לעבור שוב על המספרים" בכדי לבחון האם הפרויקט עדיין כדאי מבחינה כלכלית עבורם.

בחודש דצמבר האחרון  נחתם הסכם לפיו חברת וודסייד האוסטרלית תרכוש משותפות לוויתן 30% מהזכויות בכל אחד מרישיונות הקידוח. אחוזי המכירה יהיו 9.66% מנובל, 7.67% מדלק קידוחים, 7.67% מאבנר חיפושי נפט, 5% מרציו חיפושי נפט ובסך הכל כאמור 30%. בתמורה לרכישת הזכויות תשלם וודסייד סך כולל שלכ-2.5 מיליארד דולר. התשלום הראשון של החברה בסך 696 מיליון דולר כאמור מוקפא.

וודסייד היא חברת נפט וגז ציבורית מפרת' שבמערב אוסטרליה, הנסחרת בבורסה באוסטרליה בשווי שוק, נכון לתום החודש שעבר, של כ-28 מיליארד דולר
אוסטרלי. היא נחשבת כיום לאחת מהחברות המובילות בעולם עם ניסיון של למעלה מ- 25 שנה בהפקה של גז טבעי ונפט. היא גם חברת האקספלורציה הפעילה ביותר במים עמוקים
באוסטרליה ומשתתפת בכ-40% מפעילות האקספלורציה באזור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.