Forbes Israel Logo

דיווח חדש מציג: זו התכנית המפתיעה של איירביאנבי כדי להתרחב

לאיירביאנבי יש תכניות התרחבות גדולות – ויש לה כמה רעיונות חדשניים כדי לממש אותן.

לפי דיווח חדש בעיתון The Information, המעצבים של איירביאנבי התנסו בדרכים לייצר "בתים קטנים לחצרות של אנשים". בתי אירוח כאלו יוכלו להיות הזדמנויות השכרה נהדרות באיירביאנבי, ויספקו יותר רשומות עבור שוק שיתופי הבתים ותזרים הכנסות נוסף עבור בעלי הבתים.

הדיווח טוען כי איירביאנבי כבר זרקה לפח את רעיון בניית הבתים, משום ש"מנהלים בכירים דאגו כי המודל העסקי לא הוכח וכי הוא יכול היה לגרום לתגובה נגדית חריפה מצד הפוליטיקאים, לכך שהשכנים היו מתלוננים או לזלזול חוקים". דובר איירביאנבי סירב להגיב לדברים בפני פורבס. אבל מדובר באסטרטגיה מעניינת עבור הסטארט-אפ ששווה 30 מיליארד דולר.

בקרוב איירביאנבי תבנה דירות בחצרות בתים? צילום: fotolia

בפורטלנד, אורגון, הממשלה המקומית מבצעת פיילוט בתכנית חדשה שתוכל לממן בנייה של בתי אירוח קטנים בחצרות. בעלי השטח לא ישלמו כלום עבור הבנייה, אבל יצטרכו לאכסן בבית החדש משפחה חסרת בית במקום שכירות במשך חמש השנים הראשונות. לאחר מכן, בעל השטח יוכל להשתמש בבית האירוח עבור כל מטרה שהוא יחפוץ בה, כולל הפיכתה לזמינה להשכרה באתר כמו איירביאנבי.

בעוד שהתכנית של פורטלנד תוכננה כדי לסייע לחסרי הבית, איירביאנבי תוכל לבנות או לממן בנייה של בתים כאלו עבור התועלת שלה עצמה – כדי לבנות אספקה. זה יהיה דומה במובנים רבים לתוכניות שאובר וליפט מיישמות כדי להשכיר או לחכור כלי רכב לנהגים פוטנציאליים שאין להם מכונית. בשנה שעברה, איירביאנבי השיקה את Samara, סטודיו עיצוב ניסיוני שכבר הספיק לבנות בית אירוח ייחודי בעיר היפנית המרוחקת יושינו.

איירביאנבי לקחה לאחרונה כמה סיכונים כדי להתרחב. היא השיקה את המוצר החדש שלה, "חוויות" – פעילויות שהמטיילים יכולים להזמין מלבד אתרי התיירות המסורתיים. החברה ביצעה גם רכישות. היא רכשה את סטארט-אפ התשלומים Tilt וחברת ניהול דירות הנופש Luxury Retreats. המנכ"ל של איירביאנבי, בריאן צ'סקי, ביקר בשנגחאי בשבוע שעבר. הוא חשף שם סיני חדש לאיירביאנבי והכריז על תכניות להתרחב באופן אגרסיבי במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.