Forbes Israel Logo

דיווח: חלונות 8.1 יהיה זמין להורדה בחינם באוקטובר

עבחודש יוני האחרון כבר פגשנו את גרסת ה-preview לעדכון התוכנה החדש והמדובר של מיקרוסופט, חלונות 8.1 (בלו) והנה נראה כי המוצר המוגמר הולך ומתקרב אלינו בצעדי ענק. לפי דיווחים הלילה (ד') באתרי הטכנולוגיה השונים, בחודש אוקטובר הקרוב כבר נוכל כולנו להתקין את העדכון. יש לציין כי מדובר בעדכון המשמעותי הראשון למערכת ההפעלה החדשה של ענקית התוכנה מרדמונד, וכי הוא יהיה זמין, ובחינם, לכל משתמשי חלונות 8 וחלונות RT.

מיקרוסופט מעלה הילוך

בין היתר כוללת המערכת החדשה כמה וכמה שיפורים בתחומי העיצוב והשימושיות. כך למשל, יש בה תמיכה מובנית להתקנים בעלי מסכים קטנים יותר. נתון מעניין בהתחשב בעובדה שבמקביל לשחרורה צפויה מיקרוסופט להכריז גם על סדרת טאבלטים חדשה עם מסכים של שבעה ושמונה אינצ'ים. ייתכן שגם זו אחת הסיבות בגללה החברה מחכה עד אוקטובר – היא רוצה אירוע הכרזה גדול יותר, תקשורתי יותר, זוהר יותר.

נקודה מעניינת נוספת הנה שאם אכן תושק המערכת החדשה באוקטובר, יהיה זה בערך סביב ציון השנה להשקת הגרסה הקודמת, חלונות 8. זה מעניין כי מיקרוסופט נוטה להוציא עדכונים משמעותיים אחת לארבע שנים ולא אחת לשנה. מי כן מוציאות עדכונים לעתים תכופות יותר? נכון! אפל וגוגל. כנראה שבממלכתו של גייטס הגיעו למסקנה שהגיע הזמן להעלות הילוך בתחרות.

על פי הדיווחים, יצרניות המחשב יזכו לקבל את הגרסה החדשה מוקדם יותר, ולמעשה כבר לקראת סוף החודש הנוכחי. זאת, על מנת שיספיקו להתקינה במחשבים אותם הם מספקים לקהל הלקוחות. בנוסף יוכלו היצרנים לערוך סדרת בדיקות על המערכת החדשה, ולעדכן את מנהלי ההתקנים כך שהתאימות עם היכולות החדשות של מערכת ההפעלה תהיה טובה.


צילום: יח"צ

עתיד המחשבים השולחניים לא ברור

השאלה אותה יש כעת לשאול היא האם המערכת החדשה תצליח להציל את מיקרוסופט מנתוני המכירות העגומים של מחשבי מסך המגע. לפי בוב או'דונל, אנליטס ב-IDC, מכירות הלפטופים הייעודיים היו אמורות להתייצב על 18 אחוזים, אך נתוני האמת מצביעים על מספר נמוך בהרבה, אי-שם בין 10 ל-15 אחוזים. אם זה לא מספיק, נמצא גם כי התקנות חלונות 8 במחשבים הביתיים ירדו במהלך חודש יולי האחרון, וכעת הן מהוות 5.4 אחוזים מנתח השוק.

נכון להיום, מיקרוסופט עדיין שולטת בשוק, כששנים מכל חמישה מחשבים בעולם מריצים מערכת של חלונות XP, אך הכוונה של החברה היא להפסיק לתמוך במערכת בחודש אפריל הקרוב, ולדחוף כך את המשתמשים לעבר המערכת החדשה יותר; הימור מעניין, שלא ברור מה יעלה בסופו. מנתוני IDC עולה שהמשתמשים לא בהכרח מעוניינים במערכת מבוססת מגע, כך שייתכן שלא חלונות 8.1 תזכה בהפקר, אלא דווקא גרסת הדסקטופ הקלאסית יותר, חלונות 7.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מתחרה לגוגל גלאס: אינפיניטי הישראלית משקיעה ב-META

מתל אביב לאילת ב-7 דקות: הכירו את Hyperloop

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.