Forbes Israel Logo

דיווח: ישראל תפעיל לחץ דיפלומטי על המערב לתמוך בצבא מצרים

על רקע הודעת האיחוד האירופי כי יבחן את יחסיו עם מצרים, וכי על הצדדים במדינה להפגין איפוק ולהימנע מהסלמה נוספת, מפרסם הבוקר (ב') העיתון "ניו יורק טיימס" כי ישראל מתכננת להגביר את אינטנסיביות הקמפיין הדיפלומטי שלה בעניין מצבה הרעוע של מצרים, ותנסה לגרום למדינות אירופה ולארה"ב לתמוך בממשל הזמני אשר נתמך על ידי הצבא, כך לפי מקור ישראלי המעורב במאמצים.

הבכיר סיפר כי שגרירי ישראל בוושינגטון, לונדון, פריז, ברלין, בריסל ובבירות אירופיות נוספות, ידונו עם שרי החוץ של המדינות בנושא. במקביל, מנהיגים בישראל ילחצו על דיפלומטים זרים בחו"ל כי הצבא המצרי הוא התקווה היחידה כדי למנוע את המשך ההסלמה, וזאת למרות הכוח שהוא מפעיל כלפי האזרחים.

"אנחנו מנסים לשוחח עם שחקני מפתח, מדינות מפתח, ולחלוק עמן את ההשקפה שלנו לפיה ייתכן והן לא יאהבו מה שהן רואות, אך מהי האלטרנטיבה?", צוטט הבכיר בעיתון. "אם מתעקשים על עקרונות גדולים, אז המהות תתפספס, אותה מהות חשובה של החזרת מצרים למסלול, בכל מחיר. קודם כל צריך להציל מה שניתן, ורק אחר כך להתעסק בדמוקרטיה, חופש וכיוצא בכך. בשלב זה, זה צבא או אנרכיה".

חיילי צבא מצרים בקהיר. צילום: רויטרס

אמש נהרגו 38 מתומכי תנועת האחים המוסלמים במהומות בבית כלא, כך על פי מקורות ביטחוניים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס. שר הפנים המצרי לא אישר את מספר ההרוגים באופן מיידי, אך אמר בהצהרה כי מספר עצורים נהרגו לאחר שניסו להימלט מבית כלא.

לפני האירוע פנה מפקד הצבא המצרי, עבד אל-פתח א-סיסי, לתומכי הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, ובנאום לכוחות הצבא והמשטרה אמר כי "יש מקום לכולם במצרים". עם זאת, בהתבטאותו הפומבית הראשונה מאז המהומות האלימות בשבוע שעבר בין האחים המוסלמים לכוחות הביטחון, א-סיסי הזהיר כי לא תהיה סובלנות כלפי מי שיפנה לאלימות כדי להביע את דעתו.

"לא נישאר שקטים על רקע ניסיונות להרוס את המדינה ואת אזרחיה", הצהיר ראש הצבא המצרי, והוסיף: "מצרים יכולה לקבל את כולם ואנחנו נחושים לשמור על כל טיפת דם מצרית. נתנו לכולם את האפשרות לקחת חלק בפיתרון שלו למשבר. לעם המצרי יש רצון חופשי והם יכולים לבחור את הממשלה שלהם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.