Forbes Israel Logo

דיווח: סילבן שלום יפחית את ייצוא הגז של ועדת צמח מ-53% ל-40%

האם הכמות המיוצאת של הגז הטבעי שנמצא בשטחי ישראל תרד? על פי דיווח בערוץ 2 מתגבשת המלצה במשרד האנרגיה להוריד את מכסת הגז ליצוא מ-53% ל-40%, ולהחריג מכך את תמר – שבה ייקבע שיעור זה רק עבור החלק במאגר שלגביו לא נחתמו חוזים עד היום.

הנפגעת העיקרית מהשינוי המתבגש תהיינה שותפות מאגר לוויתן – מאגר הגז הגדול ביותר שהתגלה. המאגר נמצא בבעלות נובל (39.7%), דלק (45.34%) ורציו (15%) והוא מכיל 19 טריליון רגל מעוקבת (TCF) גז.

בימים האחרונים גדל הלחץ הציבורי והפרלמנטרי לשנות את הכמות המיוצאת על פי מסקנות ועדת צמח הקובעות כי יש לייצא כ-53% מכמות הגז. בשבועיים האחרונים אף נערכו הפגנות מחוץ לביתו של שר האנרגיה ומחוץ לביתו של יצחק תשובה במחאה נגד הכוונה לייצא את הגז.

צילום: משה בנימין

מנכ"לית איכות הסביבה, אלונה שפר קארו, אף התבטאה בעבר בשיחה עם פורבס כי חברי הועדה בדקו "קדום כל מה מתאים למר תשובה ורק אחר כך התחשבו בצרכים של המשק הישראלי". גם חבר הכנסת מיקי רוזנטל, המתנגד לאימוץ הועדה אמר בשיחה לפורבס כי הוא "מקווה מאוד שמר צמח לא נושא את עיניו למשרה אצל מר תשובה. יותר מדי פקידים ציבוריים בסוף הולכים לעבוד אצל אנשי העסקיים הפרטיים שבהם טיפלו קודם לכן". רבים מחברי הכנסת פועלים להביא את אישור ההחלטה להחלטת הכנסת ולא להסתפק באישור הממשלה.

במשרד האנרגיה סרבו להתייחס לנושא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.