עבור מיליוני בני נוער, דיוויד באזוקי מוכר הרבה יותר כ״בנאי״ (Builderman), האווטר שלו. מה שהוא בונה זה את Roblox, שילוב ממכר של משחק וידאו ורשת חברתית שמתחרה ביוטיוב ובטיק־טוק על ליבם של ילדים ובני נוער צעירים.
החברה של באזוקי משגשגת כשמיליוני ילדים ברחבי העולם תקועים בבית בגלל הקורונה. הסטארט-אפ שממוקם בקליפורניה הגדיל את מספר המשתמשים שלו בתשעת החודשים הראשונים של 2020 ב־81% עד ל־31.1 מיליון. מספר השעות המצטבר שהמשתמשים האלה בילו באפליקציה ובאתר של Roblox זינק ב־123% ל־22.2 מיליארד.
המרוויח הגדול הוא באזוקי (58), שהפך למיליארדר ששווה עכשיו 2.8 מיליארד דולר, לאחר סבב גיוס בינואר שהעריך את החברה ב־29.5 מיליארד דולר. החודש הוא מתכוון להנפיק אותה לציבור.
מה שמייחד את Roblox הוא שהיא מספקת כלים לילדים כדי ליצור ולמכור בעצמם משחקים, מה שהופך את קהל שלה לצבא של יזמים צעירים. Roblox מוכרת מטבע וירטואלי שנקרא Robux (100 מטבעות עבור דולר) ששחקנים יכולים להשתמש בו כדי לרכוש אוואטרים ופיצ’רים נוספים במשחקים שבפלטפורמה. היוצרים מרוויחים נתח מה־Robux שמבוזבזים במשחקים שלהם (35 סנט על כל 100 Robux).
היוצרים של Roblox עשו במצטבר 210 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2020. עבור היוצרים המוצלחים ביותר זו עשויה להיות הכנסה יפה: יותר מאלף כאלה הרוויחו 10,000 דולר או יותר וקרוב ל־250 יוצרים הרוויחו 100 אלף דולר ומעלה. Roblox עצמה הכניסה קרוב ל־600 מיליון דולר בפרק הזמן הזה – 100 מיליון יותר מאשר ב־2019 כולה.
צילום קאבר: צילום מסך מתוך אתר Roblox