Forbes Israel Logo

דירוג אפליקציות המובייל הישראליות: Waze ו-Viber שומרות על הפסגה

העובדה שמכשירי הסמארטפון והטאבלט השתלטו על חיינו הפכה עובדה מוגמרת, אך אנו חייבים להודות שהם לא היו מבדרים, מהנים, אינפורמטיביים או אפילו יעילים במיוחד ללא מספר האפליקציות העצום הזמין כיום בשוק. על מנת לעשות קצת סדר בבלאגן, החלטנו לערוך את מצעד האפליקציות הישראליות הגדול, שיציג לא רק את האפליקציות הפופולאריות ביותר, אלא אולי אפילו יעזור לכם להכיר כמה אפליקציות שעדיין לא התקנתם על המכשיר.

לצד המדד הסטנדרטי של מספר ההורדות לכל אפליקציה החלטנו להשתמש גם בכלי של Applause הישראלית המציע ניתוח לפופולאריות של האפליקציות על בסיס 100 מאפיינים שונים, וכמובן בהתאם לחוות הדעת והביקורות השונות המתפרסמות בחנויות האפליקציות עצמן. בנוסף, שיקללנו לתוך הציון את הדירוגים השונים של האפליקציה בקטגוריות השונות, במדינות שונות כחלק מהפרמטר של הציון הסופי.

תנאי הסף לדירוג האפליקציות:

– האפליקציה מפותחת תחת חשבון מפתח ישראלי פרטי או של חברה ישראלית.
– על האפליקציה להיות זמינה להורדה עבור קהל המשתמשים הישראלי.
– האפליקציה צריכה לתמוך בשתי פלטפורמות לפחות (מתוך: iOS, אנדרואיד או Windows Phone).
– סך הורדות האפליקציה בכלל הפלטפורמות: 100 אלף לפחות.

אז מה השתנה במהלך החודש האחרון, מי הן האפליקציות החדשות שהתווספו ומי אלה שהצליחו לעצבן את קהל המשתמשים, וירדו במספר מקומות משמעותיים?

צילום: shutterstock

לא מוותרות על הפסגה

חודש אוקטובר הוא החודש השלישי ברציפות בו Waze ו-Viber מחזיקות בראש הטבלה במקום הראשון והשני בהתאמה, ונראה כי הן לא ממש מתכוונות לזוז משם. במקום השלישי, בדומה לדירוג של חודש ספטמבר, ניתן למצוא את אפליקציית השיחות ooVoo, ששמרה גם היא על מעמדה.

אל המקום הרביעי קפצה אפליקציית Sync.me, המפתחת פתרון לסינכרון אנשי הקשר במכשירי הסמארטפון עם המידע אודותיהם בפייסבוק וחותמת את החמישיה היא אפליקציית ניהול המשימות הפופולארית Any.Do, שצנחה במקום אחד לעומת חודש שעבר.

עלייה לצורך ירידה

Drippler, המציעה למשתמשים טכנולוגיית חיפוש ויישום אחר עדכונים שונים לגאדג'טים שברשותם קפצה במקום אחד היישר אל המקום השישי בטבלה, ואחריה ניתן למצוא את Magisto, שלמרות ואולי מכיוון שהשיקה החודש את המוצר שלה מחדש, נופלת מהמקום החמישי בחודש ספטמבר הישר אל המקום השביעי בטבלת אוקטובר.

חותמות את העשירייה הראשונה הן Onavo Extend שעלתה מהמקום התשיעי למקום השמיני, ככל הנראה בעקבות כל החשיפה שקיבלה לאחר שנודע כי אונבו נרכשה על ידי פייסבוק, שתשתמש בה כמרכז הפיתוח המקומי, לצד Run Cow Run שטיפסה ב-2 מקומות ו-Fring, השומרת על המקום ה-10.

נכנסות בסערה

אפליקציות חדשות שהתווספו לטבלה כוללות את Yokee, אפליקציה קריוקי המבוססת על יוטיוב שהגיעה היישר אל המקום ה-11, Onavo Count, המאפשרת למשתמשים לעקוב אחר צריכת הדאטה שלהם התמקמה במקום ה-19 ו-Moment.me, אפליקציית הצילום החברתית שנכנסה אל המקום ה-29 בטבלה.

שומרת על המקום הראשון. Waze | צילום: רויטרס

שתי אפליקציות נוספות וידועות שהתווספו כוללות את B144 מבית בזק במקום ה-36 ואפליקציית התרגום של בבילון, החברה שהצליחה למשוך במהלך הימים האחרונים תשומת לב שלילית במיוחד לאחר שנודע כי גוגל לא מתכננת לחדש עמה את החוזה, הנמצאת במקום ה-39.

החודש ניתן לראות ירידה משמעותית אצל אפליקציית Vodio, שירדה מהמקום ה-8 אל המקום ה-20, Moovit שנפלה ב-5 מקומות היישר אל המיקום ה-24 בטבלה ואת משחק ההימורים Slot Bonanza שחודש שעבר היה במקום ה-12, "נפל" החודש אל המקום ה-32.

גם החודש מי שחותמות את הטבלה הן האפליקציות של גופי התקשורת המוכרים: Hot VOD, Walla, Ynet, Mako Mobile הנמצאות במקומות 43 עד 46 בהתאמה, וגם החודש, כמו בחודשים הקודמים, חותמת את הטבלה אפליקציית הארץ, בעקבות דירוג נמוך וביקורות שליליות.

העשירייה המובילה את הדירוג:

1. Waze

2. Viber

3. ooVoo

4. Sync.me

5. Any.do

6. Drippler

7. Magisto

8. Onavo Extend

9. Run Cow Run

10. Fring


לכתבה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: איך תדע שהאפליקציה שלך מוכנה לעולם האמיתי?

עוד בגיקטיים: רוצים לעבוד בגוגל? 5 דברים שיגרמו לכם לחשוב על זה שוב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן