Forbes Israel Logo

דירוג האנשים החזקים בעולם: פוטין בראש, אובמה רק שני. ולאיזה מקום הגיע נתניהו?

ולדימיר פוטין הוא האדם החזק ביותר בעולם. כך, לפחות, עולה מדירוג מיוחד אשר פרסם היום מגזין פורבס – ובו רשימה מיוחדת של האישים החזקים והמשפיעים ביותר בעולם. נשיא רוסיה מוביל את הדירוג היוקרתי זו השנה השנייה ברציפות, עקב עליית מעמדו הבינ"ל, מעורבותה של רוסיה במזרח התיכון ועמידתו האיתנה כנגד מדינות המערב (ובראשן ארה"ב) על רקע הנעשה באוקראינה.

פוטין, כאמור, הוביל את הדירוג גם בשנה שעברה, אך נראה כי הוא ממש לא נח על זרי הדפנה מאז. במהלך השנה החולפת פוטין הוסיף לחזק את מעמדו הבינ"ל ולבסס גם את מעמדה של רוסיה כולה כגורם משמעותי במפת הכוח העולמית המתחדשת. שיתוף הפעולה עם סין ומדינות ערב הפכו את פוטין ליריב עבור רבות ממדינות המערב – אך כל אלו לא הפריעו לו להמשיך ולבסס את מעמדו, כשגם בתוך רוסיה עצמה הוא נהנה משליטה מוחלטת.

במקום ה-26. נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

שני לפוטין הגיע גם השנה נשיא ארה"ב ברק אובמה. אמנם מיקומו בדירוג נותר זהה כבשנה שעברה, אך יש בכך מן ההפתעה: נשיאי ארה"ב נחשבו באופן מסורתי כמנהיגי העולם החופשי – ולכן גם כאנשים החזקים ביותר בעולם. מיקומו של אובמה במקום השני בלבד זו השנה השנייה ברציפות מעיד, כך נראה, גם על ירידת ערכה של ארה"ב במגרש הבינ"ל – ירידה אשר מנוצלת היטב על ידי פוטין.

גם המקום השלישי נתפס על ידי מנהיגה של מעצמה בינ"ל צומחת – הוא שי ג'ינפינג, נשיא סין. ג'ינפינג ביסס את מעמדו במהלך השנה החולפת כמנהיגה העליון של מדינת הענק, אשר הולכת ומבססת את מעמדה הבינ"ל והכלכלי האדיר. אחריו דורג האפיפיור הפופולרי האב פרנסיס, כשאת החמישייה הפותחת משךימה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל – היא האישה החזקה בעולם על פי הדירוג. 

בהמשך הדירוג ניתן למצוא את בכירי הכלכלה העולמית, אשר עמדו במהלך השנה במוקד תשומת הלב הציבורית. נגידת הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב ג'נט ילן דורגה במקום השישי והמכובד, כשביל גייטס, האדם העשיר בעולם על פי פורבס, תופס את המקום ה-7. אחריו ממוקם מריו דרגי, נשיא הבנק המרכזי האירופאי. עוד בעשירייה ניתן למצוא את מייסדי ענקית החיפוש גוגל סרגיי ברין ולארי פייג', אשר שולטים כיום ביד רמה בתעבורת האינטרנט ואיסוף המידע ברחבי העולם, ואת ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון.

שני האנשים החזקים בעולם. פוטין שוב בפיסגה | צילום: רויטרס

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוא הישראלי היחיד אשר נכלל בדירוג היוקרתי. הוא תפס את המקום ה-26 והמכובד, כשבין היתר נכתב עליו כי "במהלך השנה עסק בפעילות צבאית משמעותית בהרבה מאשר נדרש בעבר", וכן כי "עמד בפני ביקורות ולחץ בין לאומי רב". המנהיג הרוחני של איראן האייתולה חומייני מקדים אותו עקב מעורבותו הרבה במו"מ בין איראן לבין המערב בדבר תוכניתה גרעין של המדינה, והוא מדורג במקום ה-19.

עוד ברשימה ניתן למצוא את אבו באקר אל בגדדי, חליף המדינה האיסלאמית ומי שעומד בראש ארגון הטרור הרצחני דאע"ש, אשר דורג במקום ה-54. קים ג'ונג און, נשיא צפון קוריאה המסתורי דורג במקום ה-49. בן קי מון, מזכ"ל האו"ם, דורג במקום ה-40 בלבד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.