Forbes Israel Logo

דירוג האפליקציות החמות: הסופה הקפיצה את החרמון לפסגה

מדי שבוע אנו מביאים לכם את רשימת האפליקציות הפופולריות ביותר לאייפון ולאנדרויד. גם השבוע נראה כי משתמשי הסמארטפונים מעדיפים להשקיע בהורדת משחקים ואפליקציות מידע שימושי. כמו כן נראה כי חברות מוכרות וגדולות זוכות לפופולריות רבה ומוכיחות שקידום אגרסיבי מספק את הסחורה. 

עשר האפליקציות החינמיות המובילות לאייפון 

1. Reveal The Maze
2. Om Nom: Candy Flick
3. Rally Point
4. Mad Skills BMX
5. סופר פארם
6. SkilHermon
7. לוגוקוויז IL
8. Blueprint 3D
9. Icon Pop Quiz
10. YouTube

דווקא בשבוע הסוער שעבר עלינו נכנסה למקום השישי אפליקציית SkilHermon – זוהי האפליקציה הרשמית של אתר החרמון. מדובר באפליקציה מאוד נחמדה למבקרי האתר, המאפשרת למבקרים לנווט באמצעותה. כמו כן האפליקציה מציגה מידע על שירותים, נתוני מזג אוויר ותנאי גלישה בזמן אמת, פתיחת קבוצות גלישה, צפייה במצלמות האתר ועוד.

בנוסף, האפליקציה של סופר פארם ירדה מהמקום השלישי למקום החמישי אבל עדיין נשארה בעשירייה הפותחת גם השבוע, מה שמלמד אותנו כמה כוח יש לקידום אגרסיבי של רשת קמעונאית כה חזקה כמו סופר פארם.

צילום: מרק ישראל סלם

עוד ניתן לראות, שאפליקציית לוגוקוויז IL ירדה מהמקום הראשון למקום השביעי וסביר להניח שלא רחוק היום שבו היא תצא לחלוטין מהעשירייה הראשונה. גם האחות התאומה שלה מחו"ל, Icon Pop Quiz, ירדה מהמקום השישי בשבוע שעבר, למקום התשיעי.

עשר האפליקציות בתשלום המובילות לאייפון

1. WhatsApp Messenger 
2. Unlimtone  
3. Angry Birds Star Wars 
4. מקלדת סמיילים ואייקונים
5. FIFA 13
6. Camera+ 
7. המשמרות שלי 
8. Where Is It  
9. Fruit Ninja 
10. Bad Piggies 

בדומה לעשר האפליקציות החינמיות הפותחות, גם 5 מתוך עשר האפליקציות הן משחקים. במקום השלישי אפליקציית Angry Birds Star Wars שהיא למעשה וריאציה נוספת, מתוך וריאציות רבות, של אפליקציית ה angry birds הישנה והוותיקה. ככה למעשה ממנפים הצלחה.

גם האפליקציה במקום עשר, Bad Piggies, היא של אותו היצרן שהמציא את האפליקציה ואת הקונספט הציפורים החמודות והחזירונים המגעילים. עוד ניתן לראות שאפליקציית "המשמרות שלי" ירדה מהמקום החמישי למקום השביעי ושאפליקציית FIFA 13 ירדה מהמקום השלישי למרום החמישי.

עשר האפליקציות החינמיות המובילות ל-Google play 


1. WhatsApp Messenger
2. Facebook
3. Waze social GPS traffic & gas
4. Subway Surfers
5. Icy Tower 2
6. Viber : Free Calls & Messages
7. Tiny Flashlight + LED
8. Skype – free IM & video calls
9. Flow Free: Bridges
10.Where's My Holiday?

צילום: רויטרס

תמהיל האפליקציות בחנות של גוגל שונה בתכלית מזו של אפל. מבט מהיר על הדירוג מראה שיש באפליקציות החינמיות בגוגל-פליי כמה מהאפליקציות הפופולריות ביותר בעולם שאינן מופיעות כרגע העשירייה החינמית באפסטור; WhatsApp, Waze, Facebook, Viber, Skype.

אפליקציית הניווט הישראלית Waze נמצאת עכשיו חזק בכותרות. גם בהקשר חיובי וגם בהקשר שלילי. בחלק מימי הסופה של השבוע האחרון היו דווח על תקלות חמורות באפליקציה, שלא ממש הצליחה לנהגים להתחמק מהפקקים. עם זאת, יאמר לזכותה של האפליקציה שגם אם עבדה תקין, לא באמת היה לה פתרון למצב העגום שכן כל הארץ הייתה פקוקה. מנגד, על פי פרסומים שונים, הנלהת החברה נמצאת במגעים למכירת האפליקציה עם רוב הגורמים המעניינים בשוק כגון אפל, פייסבוק ויש להניח כי הם לא היחידים.

עשר האפליקציות בתשלום המובילות ל-Google play 

1. Titanium Backup PRO Key ? root
2. SwiftKey 3 Keyboard
3. Poweramp Full Version Unlocker
4. Beautiful Widgets
5. Nova Launcher Prime
6. TuneIn Radio Pro
7. (OfficeSuite Pro 6 + (PDF & HD
8. Camera ZOOM FX
9. Need for SpeedTM Most Wanted
10. Where's My Water?

בניגוד לעשרת האפליקציות החינמיות בגוגל פליי, העשירייה שבתשלום כבר מציגה אופי אחר לחלוטין. בעוד שבחינמיות ישנן אפליקציות ותיקות כגון פייסבוק, סקייפ וווייז, אלו שבתשלום מאופיינות בתכונות מאוד משימתיות ועוסקות בפונקציונאליות וביכולות של המכשיר. למשל האפליקציה הראשונה, Titanium Backup PRO Key ? root, עוסקת בכל מה שקשור לגיבוי, שיחזור וניהול מערך הדאטה של האפליקציות על גבי האדרואיד וכוללת המון כלים של ניהול המידע, הצפנה, היסטוריית שחזורים ועוד. מחירה של האפליקציה הוא כ-24 שקל.

גם אפליקציית SwiftKey 3 Keyboard,שעלותה 15 שקל ונמצאת במקום השני, עוסקת במכשיר עצמו – במקלדת שלו ובמקסום יכולות הכתיבה של המשתמש. מעבר למתקן שגיאות אוטומטי ומודול השלמה אוטומטי (auto complete) מאוד מתקדם האפליקציה הזו לומדת למעשה את תכונות ומאפייני הכתיבה של המשתמש ויודעת להשלים את הכותב תוך כדי כתיבה.

את העשירייה בתשלום סוגרות שתי אפליקציות משחקים. במקום התשיעי Need for SpeedTM Most Wanted (18.85 ₪), השייכת לאחד מספקי המשחקים הגדולים באנדרואיד (Electronic Arts Nederland BV) . גם אפליקציה זו, ניחנת בגרפיקה מאוד משובחת וחווית משתמש מאוד מוצלחת.

במקום העשירי נמצאת אפליקציית Where's My Water? של חברת Disney. המאפיין העיקרי של המשחק הוא ריבוי שלבים, כך שאם אתם מחפשים דרך פשוטה וזמינה להעסיק את הילדים שלכם אז האפליקציה הזו, ב 3.75 ₪ היא אחת מהאפשרויות, בהחלט יותר זולה מבייביסיטר.
 
הערה: המידע נכון ל-9/1 בשעה 19:00

[email protected]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.