Forbes Israel Logo

דירוג ההייטק: התוכנה שמלמדת לכתוב באנגלית כמו מקצוענים

הבטחה גדולה להצלחה מסחררת היא מרכיב בלתי נפרד מכל סטארט־אפ. זה חלק מהעניין: לחלום. היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו ממצגת לחברה אמיתית מחייבת אמונה בלתי מעורערת שהמוצר החדש הוא הדבר הכי טוב שהעולם יכול לבקש לעצמו. הדרך הקשה מתחילה במעבר מהחלום אל המציאות.


לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן


חברת ג׳ינג׳ר (Ginger) הישראלית מפתחת כלים להתנסחות והתבטאות באנגלית שמתבססים על מודלים סטטיסטיים. הכלים שמציעה החברה יכולים לחסוך כאב ראש למיליארד משתמשים בעולם שצריכים להתנסח באנגלית מדי יום.

 

 

כבר לא צריך לחרוק שיניים. השירות של ג'ינג'ר לניסוח באנגלית | צילום: יח"צ

על הבחירה: ג׳ינג׳ר מסומנת כאחת החברות המסקרנות בענף, לא רק בגלל הטכנולוגיה אלא לאור העובדה שמאז שהשיקה את המוצר תיקנה 500 מיליון משפטים. בששת החודשים האחרונים חווה החברה צמיחה של עשרות אחוזים בחודש במספר המשתמשים, שנובעת, בין היתר, מפתיחת השירות לשימוש ללא תשלום.

מה הם יודעים לעשות: המוצר של ג׳ינג׳ר מיועד לכל מי שרוצה להתנסח ברמה גבוהה באנגלית, אך אינו שולט בשפה. סטודנטים, סטארט־אפיסטים, מחפשי עבודה, עובדים בחברות עם לקוחות או סניפים ברחבי העולם, ובעצם כל מי שרוצה לכתוב אנגלית נאה וזקוק לסיוע קל.

אם לוקח לכם רבע שעה לכתוב מייל מנומס באנגלית בעקבות פגישה מוצלחת, מוצרי החברה מציעים חיים נטולי ייסורים ושכתובים. כתבו: "היה נחמד להיפגש״, וג׳ינג׳ר תחזיר לכם משפט מנוסח היטב: "תודה שמצאת את הזמן להיפגש איתי״.

בנוסף לשירות הניסוח וההתבטאות, ג׳ינג׳ר מציעה גם כלי לימוד מותאמים אישית. תוך כדי השימוש בג׳ינג׳ר, הוא לומד איפה המשתמש מתקשה ובונה עבורו תכנית לימוד ואימון. את החברה הקימו יעל קרוב ובעלה אבנר זנגביל על בסיס המצאה טכנולוגית בתחום עיבוד שפה טבעית.

מה מצבה: ג׳ינג׳ר מציעה מוצר לשוק שיש בו דרישה, אך כעת חובת ההוכחה עליה: איך עושים כסף מהביקוש הקיים. "בחודשים האחרונים מאז שפיתחנו את המוצר לשימוש ללא תשלום, אנחנו ממוקדים ביכולת לסייע בניסוח והתבטאות, בהצעה של משפטים חליפיים על בסיס השפה טבעית, ואנחנו רואים עלייה מדהימה בכמות המשתמשים״, מסבירה קרוב. לדבריה, המודל העסקי החדש יתבסס על שירותי פרמיום שיוצעו למשתמשים ועליהם ייגבה תשלום.

קרוב גייסה לפני מספר חודשים את נט ג׳ייקבסון, לשעבר בכיר בפייסבוק, כמנכ״ל החברה, והיא נותרה נשיאת החברה ומנהלת האופרציה שלה.

מה בתוכניות: "אנחנו עוסקים בפיתוח עסקי באסיה, בעיקר בסין, קוריאה ויפן״, אומרת קרוב. "החודש נשיק מוצרים עבור משתמשי אנדרואיד ו־iOS, וברבעון הבא נוציא את המוצר שיאפשר יציאה מהדקדוק והתחביר להתנסחות באופן רחב יותר. אנחנו עובדים גם על גרסה שתוכל להיות מופעלת בקול״.

הם בונים על גידול במספר המשתמשים בשנה הקרובה, בין היתר בזכות כלי הפצה נוספים. "השקנו מוצר המיועד לאתרי אינטרנט, שיתקינו אותו ויאפשרו התנסות בג׳ינג׳ר בלי להירשם״, מסבירה קרוב.


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


שנת הקמה: 2008

תחום: תוכנה לתיקון שפה ותחביר

הון: 15 מיליון דולר

משקיעים: יוני חפץ, זוהר גילון ושלמה קאליש

מספר עובדים: 50

מנכ״ל: נט ג׳ייקובסון

מנכ"ל ג'ינג'ר, נט ג'ייקובסון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.