Forbes Israel Logo

דירוג ההייטק של פורבס: הפתרון לתקיפות הסייבר שעובד גם בסלולר

הבטחה גדולה להצלחה מסחררת היא מרכיב בלתי נפרד מכל סטארט־אפ. זה חלק מהעניין: לחלום. היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו ממצגת לחברה אמיתית מחייבת אמונה בלתי מעורערת שהמוצר החדש הוא הדבר הכי טוב שהעולם יכול לבקש לעצמו. הדרך הקשה מתחילה במעבר מהחלום אל המציאות.


לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן


חברת קומיטרי (Comitari) מפתחת תוכנה לארגונים המגנה מפני חדירות סייבר: המערכת מתריעה על סכנת חדירה ולא רק חוסמת את הפורצים בעת מעשה.

על הבחירה: תקיפות הסייבר המתוחכמות שפוגעות בממשלות (איראן) ובגורמים פרטיים גדולים (חברות כרטיסי אשראי, בנקים ועוד) יצרו ביקוש עצום למוצרי הגנה. בדיון בוועדת משנה בסנאט האמריקאי נמסר כי בשנת 2011 דווחו 107,566 תקריות אבטחת מידע שפגעו בגופים פדרליים, ממשל מקומי, חברות מסחר ואזרחים פרטיים.

מתריעה, לא רק חוסמת. מערכת אבטחת הסייבר של קומיטרי | אילוסטרציה: ingimage/ASAP

מה הם יודעים לעשות: קומיטרי מציעה פתרון אבטחת סייבר שמשלב מספר טכנולוגיות, כבר ברמת הדפדוף (Browsing). רכיבי האבטחה המוכרים כיום מגנים על תחנת העבודה ורכיבי הרשת, קומיטרי מציעה לזהות את איומי התקיפה באמצעות חשיפת התנהגות יוצאת דופן, שעשויה לחשוף ניסיונות פריצה.

"ברור שהגנה על שרתי התקשורת אינה מספקת יותר. מרבית האיומים הם בתחום גניבת הזהות והפישינג, ורכיבי ההגנה לא יכולים לזהות אותם כי הפורצים משתמשים בסיסמאות ובאישורי הכניסה שהמערכת מכירה״, מסביר המנכ״ל שחר הררי.

מה מצבה: הררי טוען שתפיסת האבטחה הרווחת מצויה בקיפאון מחשבתי. "הפער האבטחתי גדול״, הוא אומר. "ליישומי הענן, הרשתות החברתיות ותחום המובייל אין מענה. אנחנו מבקשים לסגור את הפער הזה״.

כיום מוכרת קומיטרי לארגונים גדולים כמו ECI, בנקים וגופים פיננסיים אחרים. לדברי הררי, הבנקים בישראל רחוקים מלתת מענה מאובטח.

כרגע המוצר של קומיטרי הוא ייחודי בשוק, אך סביר להניח שמוצרים דומים יושקו בקרוב, לאור הביקוש הרב. המתחרה הלא ישירה שלה כרגע היא גם חברה ישראלית, טרסטיר (Trusteer), שפונה בעיקר לשוק הפיננסי.

"המערכת מאפשרת לזהות פריצות לפני שאירעו על ידי גילוי תנועות יוצאות דופן של משתמשים. בנוסף, אנחנו יוצרים מאגר מידע של תקיפות מסוג חדש ומציעים מענה מהיר עבורם. עד שחברות האבטחה הקיימות מפרסמות תלאי־תיקון חדש, התוקפים הרי נעלמו מזמן. אנחנו מציעים מנגנוני אבטחת לשמונה סוגים של התקפות חדשות, ונקים חדר מצב שיספק מידע מעודכן לכל העולם״.

מה בתוכניות: "לחדור לשוק מחשוב הענן שמציע שירותים עם מענה אבטחתי רופף. אנחנו עובדים עם דל וסיילספורס במטרה לפתח יישומים לשירותי הענן ונתחיל לפתח פתרון לעולם המובייל, שהוא שוק פרוץ ובתולי. האסימון נפל בשוק וכולם מבינים שענקי אבטחת המידע לא מספקים את הסחורה, שההגנה שלהם נותנת מענה רק ל־10% מהאיומים״.


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


 

שנת הקמה: 2010

תחום: סייבר

הון: 800 אלף דולר

משקיעים: קבוצת אנג׳לים אמריקאית

מספר עובדים: 8

מנכ״ל: שחר הררי

מנכ"ל קומיטרי, שחר הררי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.