Forbes Israel Logo

דירוג ההייטק של פורבס: השתל שיכאיב לכם פחות בפה ובכיס

הבטחה להצלחה מסחררת היא מרכיב בלתי נפרד מכל סטארט-אפ. היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו ממצגת לחברה אמיתית מחייבת אמונה בלתי מעורערת שהמוצר החדש הוא הדבר הכי טוב שהעולם יכול לבקש. בפרויקט מיוחד, בוחר מגזין פורבס את החברות הישראליות שעומדות לפני הפריצה הגדולה שלהן.


לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן


חברת מקסילנט (Maxillent), המפתחת שתל דנטלי חדשני, מבקשת לחולל מהפכה בניתוחי השתלים הדנטליים ולהיות המקבילה של הליכי הצנתור בניתוחי הלב, רק בתחומה: ניתוח פחות פולשני, שעלותו נמוכה בהשוואה לכל הליך אחר וההתאוששות ממנו מהירה.

 

 

השתל הדנטלי מאפשר הליך זעיר, במקום ניתוח בכל הפה. חברת מקסילנט | אילוסטרציה: ingimage/ASAP

על הבחירה: מקסילנט פותרת את הבעיה הגדולה שמטרידה 20% מכל המטופלים שזקוקים לשתל דנטלי, שוק המוערך בכמיליארד דולר בשנה. רק בישראל הקטנטנה מוערך השוק ב־50 מיליון דולר בשנה. ככל שגיל האוכלוסייה עולה, כך גדל הביקוש לשתלי שיניים.

מה הם יודעים לעשות: הרעיון שמאחורי החברה נולד כשהיזם הסדרתי יוסי גרוס הגיע לגיל שאפשר להתחיל ונזקק לשתל דנטלי. איתרע מזלו, והוא השתייך ל־20% שנזקקים לניתוח להרמת הסינוס, במטרה להיות מסוגלים לנטוע את השתל בעצם הלסת.

גדעון פוסטיק, מנכ״ל החברה, מספר שזה אחד התהליכים האיומים ברפואת הפה והלסת: "משך ההחלמה יכול להגיע למספר שבועות, אחרי הניתוח החולים נפוחים וכואבים וסובלים משטפי דם בכל אזור הפנים. הם לא יכולים לצאת מהבית. יוסי גרוס החליט שהוא לא מוכן לעבור את הסבל הנוראי הזה, הוא חבר לד״ר הדר בתר, יו״ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פה ולסת וביחד הם פיתחו את המוצר״.

– איפה החידוש?

"פיתחנו שתל דנטלי חלול שמאפשר את הזרקת חומר השתל באמצעות צינור קטן, כך שאין צורך לנתח את כל הפה. כיום בשוק זהו ניתוח כירורגי לכל דבר. אנחנו מציעים הליך זעיר ופחות כואב״.
מה מצבה: מקסילנט התקדמה מהר מאוד בהשוואה לחברות מכשור רפואי וטיפולי, ותוך שנה וחצי מהקמת החברה קיבלה את אישור השיווק באירופה (CE) והחלה במכירות בצרפת ובאיטליה.

המטופל הראשון של החברה היה המשקיע והיו״ר שלה, ד״ר יוסי גרוס. מאז סיפקה החברה את השתל ל־70 מטופלים שעברו בהצלחה את ההליך. כיום מוכרת החברה לרופאי שיניים. "אנחנו מגיעים אליהם באמצעות מפיצים״, מסביר פוסטיק. "בישראל אנחנו מוכרים באופן ישיר. אנחנו מצויים בהליכי אישור מתקדמים מול ה־FDA בארצות הברית ומקווים לקבל את האישור עד סוף השנה הנוכחית״.

מה בתוכניות: בשנה הקרובה מתכוונים בחברה להגביר את מאמץ המכירות באירופה ובארצות הברית. "ברגע שנקבל את כל האישורים הנחוצים״, כדברי פוסטיק.


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

 


שנת הקמה: 2008

תחום: מכשור רפואי

הון: 3 מיליון דולר

משקיעים: קרן ריינבו של יוסי גרוס

מספר עובדים: 11

מנכ״ל: גדעון פוסטיק

 

מנכ"ל מקסילנט, גדעון פוסטיק | צילום: שלומי ברנטל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.