חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דירוג פורבס: 10 הערים החדשניות ביותר בעולם

שתלים זעירים, מתכלים, המכונים Bioneedles, עשויים להחליף בקרוב את המזרקים, הבקבוקונים והמחטים כמנגנון האספקה הסטנדרטי לחיסונים. היותם נקיים, זולים ואמינים, כפי שטוענים חוקרים רבים, ה-Bioneedles יפחיתו את הסיכון להדבקות בזיהומים (כמו צהבת ואיידס) ויחסנו בעתיד הקרוב כ-25 מיליון ילדים ואף יותר ברחבי העולם.

זוהי רק אחת מהטכנולוגיות המבטיחות הרבות שהומצאו בעיר איינדהובן, עיר בגודל בינוני הממוקמת באזור דרום הולנד. איינדהובן היא העיר היצירתית ביותר בעולם בהתבסס על אחד מהמדדים הנפוצים ביותר למיפוי הגיאוגרפיה של החדשנות, המכונה "עוצמת הפטנט". אם לפשט זאת, איינדהובן הפיקה 22.6 פטנטים לכל 10,000 תושבים, מה שהופך אותה לעיר היצירתית ביותר בעולם, על פי המדד של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (ה-OECD). לשם הפרספקטיבה, סן דייגו, שנמצאת במקום השני ברשימה, מייצרת רק 8.9 פטנטים לכל 10,000 תושבים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

ה-OECD עוקב ביותר מ-250 ערים ברחבי העולם אחר בקשות לפטנט, תחת אמנת שיתוף הפטנטים – מערכת בינלאומית המאפשרת לממציאים להגיש בקשה להגנת פטנט ב-117 מדינות בו זמנית באמצעות תהליך אחיד. בהתבסס על המספר הכולל של בקשות לפטנטים לכל 10,000 תושבים, מרוכזות 15 הערים היצירתיות ביותר בעולם בעיקר בצפון אירופה ובארצות הברית.

איינדהובן היא סמל של "כלכלת הידע" וזכתה בפרסים רבים המוכיחים זאת. כבר כמה שנים ש"פורום החוכמה" (Intelligent Community Forum) מדרג אותה כאחת הקהילות האינטליגנטיות ביותר בעולם. בשנת 2011 אף זכתה איינדהובן במקום הראשון בדירוג השנתי של הפורום.

טורניר כדורגל רובוטים באיינדהובן, הולנד | צילום: רויטרס

באופן משונה, אין אפילו עיר יפנית אחת בין 15 הערים היצירתיות ביותר בעולם, רשימה אשר נשלטת כאמור בעיקר בידי ארצות הברית (6 מתוך הערים ברשימה), גרמניה (4 ערים ברשימה) ושבדיה (3 ערים ברשימה).

שבדיה היא מקרה מעניין: בעוד כל אחת משלוש הערים המאוכלסות ביותר בה נמצאות ברשימת 15 הראשונות, דווקא הקטנה מבין 3 הערים האלו מדורגת במקום הגבוה ביותר ברשימה. העיר מאלמו אשר בדרום המדינה נמצאת במקום הרביעי בדירוג רשימת הערים היצירתיות, עם 6.85 בקשות לפטנטים לכל 10,000 תושבים.

מאלמו היא "עיר צעירה" וכמעט ממחצית אוכלוסייתה בת 35 ומטה. היא גם מגוונת, ומתגאה בשיעור הגבוה ביותר של תושבים ממוצא זר מבין כל הערים בשבדיה.

10 הראשונות בדירוג:

1. איינדהובן, הולנד 22.58
2. סן דייגו, ארה"ב 8.95
3. סן פרנסיסקו, ארצות הברית 7.57
4. מאלמו, שבדיה 6.85
5. גרנובל, צרפת 6.23
6. שטוטגרט, גרמניה 6.18
7. בוסטון, ארצות הברית 5.80
8. שטוקהולם, שבדיה 5.72
9. מיניאפוליס, ארצות הברית 5.06
10. מינכן, גרמניה 4.97

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן