Forbes Israel Logo

דלק החליטה על קידוח ניסיון במאגר "תמר South-West"

דלק קידוחים, אשר נמצאת בשליטתו של יצחק תשובה, הודיעה היום החלטה על ביצוע קידוח ניסיון (אקספלורציה) במאגר החדש "תמר South-West". הפרויקט מצוי כ-100 ק"מ מערבית לחיפה.

על פי הערכות ישנם כ-19 bcm של גז טבעי במאגר בסבירות של 90%. הקידוח שיופעל על ידי נובל אנרג'י יחל בשבועות הקרובים, וצפוי להימשך כארבעה חודשים. תקציב הקידוח הוא כ-122 מיליון דולר והעומק הוא של 5,300 מטר.

ההחלטה נתקבלה בהתאם לדוח המשאבים המנובאים שקיבלה השותפות לפני יותר משבועיים מהמעריך ואשר הוכן בהתאם לכללי המערכת לניהול משאבים פטרוליום. אומדן
המשאבים המנובאים (Undiscovered) המצויים בפרוספקט מסתכם באומדן הטוב ביותר ב-BCF 684 (סה"כ (100% בנכס הנפט) וההסתברות להימצאותו של גז טבעי בקידוח הינה כאמור כ-90%. מפעילת הקידוח, נובל אנרג'י, המליצה לשותפים לבצע את הקידוח בהתאם להערכותיה בדבר פוטנציאל הגז בפרוספקט וסיכויי הצלחתו.


יצחק תשובה | צילום: משה בנימין

הקידוח צפוי כאמור להתחיל בשבועות הקרובים, לאחר סיום הקידוח ומבחני ההפקה בקידוח "אפרודיטה A-2" בקפריסין ולהימשך כארבעה חודשים. שכבות המטרה בקידוח הן "חולות תמר" מגיל אוליגומיוקן. בהתאם לממצאי הקידוח יתקבלו החלטות אם וכיצד יבוצעו מבחני הפקה. עומק המים באתר הקידוח הוא כ-1,650 מטר, והעומק הסופי המתוכנן לקידוח הוא כ-5,300 מטר מפני הים.

חלקם של מחזיקי הזכויות ההוניות של השותפות בהכנסות האפשריות שינבעו מהקידוח לפני
החזר השקעה יעמוד על 13.34%, ולאחר החזר ההשקעה – 11.9%, בהתחשב בתמלוגים המשולמים למדינה, לצדדים קשורים ולאחרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.