Forbes Israel Logo

דעיכת הסלולר? מכירות הטלפונים הניידים בעולם נפלו ב-1.7%

האם אנו עדים לתחילת הסוף של עידן הטלפונים הסלולרים. על פי מחקר שערכה חברת גרטנר נראה כי מכירות הטלפונים הניידים בעולם בירידה. נתוני המחקר מראים כי בשנת 2012 ירדו מכירות המכשירים הניידים ב-1.7%, הירידה הראשונה מאז 2009. 

בשנה החולפת נמכרו ברחבי העולם 1.75 מיליון טלפונים סלולרים. חברת סמסונג היא המובילה בשוק עם מכירה של 385 מיליון יחידות, אחריה חברת נוקייה עם 333 מיליון מכשירים ואילו אפל ממוקמת רק במקום השלישי לאחר שמכרה 130 טלפונים ניידים בלבד. 

על פי נתוני גרטנר נתח השוק של סמסונג עמד בסוף 2012 על 22%. החברה שנמצאת בשנה האחרונה בעיצומם של מספר מאבקים משפטיים מול אפל, השאירה את יריבתה הרבה מאחור עם 7.5%. נתח השוק של נוקיה עומד על 19%. 

סמסונג הביסה את היריבה אפל | צילום: רויטרס

בתחום הסמארטפונים נרשמו בשנה האחרונה מכירות שיא של 207.7 מיליון יחידות, עלייה של 38% לעומת שנת 2011. גם בתחום זה הובסה אפל על ידי סמסונג, שסיימה את השנה עם נתח שוק של 42.5%. מערכת ההפעלה של אפל ה-iOS הובסה על ידי המתחרה של חברת גוגל אנדרויד, כאשר הטלפונים החכמים מבוססי האנדרויד היוו בשנה החולפת כ-50% מנתח השוק. ברבעון האחרון של 2012 נמכרו 145 מיליון מכשירים המבוססים על אנדרויד, זאת לעומת 43 מכשירים מבוססי iOS בלבד. 

למרות שאפל השיקה ב-2012 את מכשיר האייפון 5, מרבית הצרכנים מעדיפים את הגירסאות הקודמות של הסמארטפון של החברה, האייפון 4 והאייפון 4S, בעיקר בשל מחירם הנמוך יותר.

לטענת החוקר הראשי של חברת גרטנר אנשול גופטה, הסיבה להיחלשות בשוק הסלולר נובעת מההאטה הכלכלית בעולם המביאה את הצרכנים להעדיף אלטרנטיבות זולות ולהסתפק בגירסאות ישנות של המכשירים. "המיתון הכלכלי העולמי, השינויים בהעדפות הצרכנים וכן התחרות הגוברת בין השחקניות בשוק, הן אלה שהביאו לירידה המשמעותית במכירות. עם זאת אמר גופטה כי בתחום הסמארטפונים צפויה התעוררות בשנה הנוכחית. "בשנת 2013 צפוי לעלות כוחן של מתחרות נוספת בשוק הסמארטפונים, עם כניסתן של מערכות ההלפעלה החדשות בלאקברי10 ווינדוס פון של מיקרוסופט". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.