Forbes Israel Logo

דרום קוריאה מאשימה את הצפון במתקפת סייבר על אתר הנשיאות

המתיחות בין הקוריאות נמשכת: דרום קוריאה מאשימה את צפון קוריאה במתקפת סייבר על אתר האינטרנט של הנשיאה ואתרים ממשלתיים, וטוענת כי היא זיהתה קודים של תוכנות זדוניות וכתובות IP מן הצפון.

המתקפות נערכו בחודש שעבר, ביום השנה לתחילתה של מלחמת קוריאה ב-1953-1950, אשר הותירה את חצי האי מחולק בין שתי היריבות המרות.

צפון קוריאה חשודה בתכנון מתקפות סייבר קודמות על דרום קוריאה, כולל אחת במרץ, אשר שיתקה עשרות אלפי מחשבים ושרתים בחברות תקשורת גדולות ובנקים במדינה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.


צילום: רויטרס

צפון קוריאה דחתה בתוקף את ההאשמות, ואמרה כי גם היא הייתה קורבן למתקפות. עם זאת, בכירים בדרום קוריאה טוענים כי איתרו הוכחות למעורבות צפון קוריאנית במתקפות הסייבר האחרונות, אשר השביתו חלק מהאתרים. "אותרה כתובת IP ששייכת לצפון קוריאה", אומר צ'ון קילסו, בכיר בסוכנות האבטחה הממשלתית של דרום קוריאה.

בדרום הוסיפו כי הקודים הזדוניים וטכניקות המתקפה דומים לאלה שהתגלו במתקפות קודמות שיוחסו לצפון. ההאשמות מגיעות לאחר מתיחות בין שתי המדינות בפברואר, במהלכה ערכה צפון קוריאה ניסוי גרעיני, שלישי במספר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.