Forbes Israel Logo

דרך החלונות: שינויים דרמטיים בהנהלת מיקרוסופט החל מאחד ביולי

מיקרוסופט נמצאת לקראת שינויים ארגוניים גדולים במיוחד. על פי דיווחים שונים ברשת, ,מנכ"ל ענקית התוכנה מרדמונד, סטיב באלמר שוקל כיצד לבנות מחדש את החברה בצורה רזה ויעילה יותר, תכנית שצפוייה להיכנס לתוקפה החל מהראשון ביולי. על פי הדיווח, התוצאה של תכנית ההתייעלות של החברה צפוייה להרחיב את סמכויותיהם של מספר בכירים בחברה בצורה משמעותית.

יצמצם את רשימת מקבלי ההחלטות בחברה?

המשמעות, על פי הדיווחים השונים ברשת היא שחלק גדול מהמנהלים הבכירים בחברה צפוי להישאר מחוץ לתהליך קבלת ההחלטות. על פי מקורות המקורבים לעניין, סטיב באלמר כבר מיישם חלק מעקרונות התוכנית ומקבל החלטות משמעותיות עם קבוצת מנהיגות קטנה יותר הכוללת מספר מחברי ההנהלה של מיקרוסופט.

על פי הדיווחים, השינויים הקרבים ובאים וחוסר המידע בנוגע אליהם גורמים למנהלים בכירים רבים בחברה אי נוחות במשך זמן רב מאוד. "זה מרגיש כאילו השינויים הקרבים הולכים להיות אימתניים – שסטיב הופך את סדרי היום בחברה על פי המורשת שלו." סיפר מקור המקורב לעניין. "בפעם הראשונה מזה זמן רב, זה מרגיש כאילו הולכים לקרות כמה שינויים גדולים, כולל מספר בלתי מבוטל של עזיבות".


המנכ"ל סטיב באלמר | צילום: רויטרס

ניהול מצומצם עם סמכויות מרובות

הדיווחים האחרונים מגיעים לאחר "ארגון מחדש" גדול בחברה שהתרחש בשנת 2008. רק בסוף השנה שעברה "העזיב" באלמר את האיש שכיהן כראש חטיבת Windows ו-Windows Live במיקרוסופט ומי שהיה יד ימינו של ביל גייטס תקופה ארוכה, סטיבן סינופסקי, אשר היה אחד מהעובדים הבכירים בחברה ונחשב ליורשו של באלמר. לאחר עזיבתו, התחלק תפקידו בין שתי נשים, ג'ולי לארסון-גרין ותמר רלר, שתי עובדות וותיקות ומוערכות בחברה.

מנהלים בכירים אחרים שעזבו במהלך השנים האחרונות כוללים שמות כמו קווין ג'ונסון, שעזב לאחר 16 שנים בחברה והפך למנכ"ל Juniper Networks, ג'ף רייקס, שנמצא במיקרוסופט מ-1981 ועזב לטובת ניהול הקרן של ביל ומלינדה גייטס, רובי באך, עובד בכיר בעל וותק של 22 שנים בחברה שפרש ב-2010 וג'יי אלארד, שהיה חלק ממיקרוסופט במשך 15 שנים ונשאר עד היום יועץ לסטיב באלמר.

הדיווחים על השינויים הארגוניים הגדולים מגיעים מעט לפני כנס המפתחים השנתי של מיקרוסופט, Build, אשר יתקיים ביום רביעי הקרוב ונובעים, ככל הנראה מלחץ ההולך וגובר על באלמר מצד המשקיעים, אשר מעוניינים לראות את מניית החברה ממשיכה לעלות בהתאם לתקופה האחרונה. יהיה מעניין לראות כיצד הארגון מחדש בחברה יתבצע, מי יקבל סמכויות נרחבות יותר ומי יעזוב או יועזב – וההשפעות של המהלכים הללו על הצרכנים ועל השוק בכלל.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

חדש ב-Google Street View: סיור במגדל הגבוה בעולם

5 שקלים לחודש לכל מהירויות הגלישה, מהפכת הספקיות בפתח?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.