Forbes Israel Logo

דרמה בבנק דיסקונט: המנכ"ל ראובן שפיגל הודיע על התפטרות

דרמה בבנק דיסקונט: המנכ"ל ראובן שפיגל הודיע היום במפתיע ליו"ר הדירקטוריון יוסי בכר על רצונו לסיים את כהונתו בבנק מסיבות אישיות ומשפחתיות.

על פי הודעת הבנק לבורסה, מועד סיום הכהונה הצפוי הוא ה-31 במרץ 2014, אלא אם יוסכם על מועד אחר עם שפיגל. מר שפיגל מכהן כמנכ"ל הבנק מינואר 2011.

יו"ר דירקטוריון דיסקונט, ד"ר יוסי בכר ציין כי "קיבלתי בצער את החלטתו של ראובן שפיגל לפרוש. ראובן הוא מנכ"ל מוערך, קולגה מצוין וחבר. אני מכיר ומבין את שיקוליו ומאחל לו הצלחה מקרב לב. קבוצת דיסקונט מוקירה את תרומתו בתפקידו זה ובתפקידים קודמים לאורך כל שנות כהונתו בבנק. יכולותיו המקצועיות של ראובן היוו נדבך מרכזי בהישגי הקבוצה".

התקופה של שפיגל כמנכ"ל לוותה בסביבה עסקית מורכבת, ובמגבלות נוספות אשר הוטלו על הבנקים הישראלים.ב-2012 ירד הרווח הנקי של הבנק ב-5% ל-802 מיליון שקל. בין הגורמים לירידה: זינוק של 257% בתשלום המס על הרווחים, בשל החלטת ועדת טרכטנרבג.

שפיגל | צילום: יח"צ

במקביל, לפני כשלושה חודשים עמד שפיגל מול עיצומים ארגוניים שקיימו עובדי הבנק במחאה על הכוונה לפטר מאות עובדים, כדבריהם. במכתב ששלח אז לעובדים כתב שפיגל כי "בפני הבנק עומדים אתגרים מורכבים אשר מחייבים המשך התייעלות מהותית והקפדה וריסון של הוצאות השכר, המהוות רכיב מרכזי בסעיף ההוצאות של הבנק".

"עלינו לתת משקל לתקופה בה אנו מצויים, למצב המשק ולשיח הציבורי המתקיים בתחום יחסי העבודה. הבנק לא יוכל להמשיך ולהגדיל את הוצאות השכר בחוסר הלימה להכנסות הבנק. מחובתנו לפעול על מנת לצמצם את הפערים. לאור הנתונים הקיימים, נמשיך בתכנית ההתייעלות, כדי לאפשר לבנק לעמוד באתגרים הרבים, תוך שמירה על ביטחונכם התעסוקתי".

שפיגל הצטרף לדיסקונט ב-2001 כחבר הנהלה ועד ינואר 2006 מילא בבנק שורה של תפקידים שהמרכזי בהם היה ראש החטיבה הבנקאית. משנת 2006 ועד לתפקיד הנוכחי כיהן כמנכ"ל שלוחת הבנק אי די בי ניו יורק. באוגוסט 2010, מונה שפיגל לתפקיד מנכ"ל קבוצת דיסקונט ואת כהונתו החל בינואר 2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.