Forbes Israel Logo

האדם הסלולרי, הדור הבא: מהן הסכנות הגלומות ב"מיקרופון המקועקע" של מוטורולה?

בקשה מעט מוזרה נרשמה לאחרונה במשרד לרישום פטנטים בארה"ב, כשחברת מוטורלה (מבית גוגל) הגישה בקשה לרישום פטנט חדש – מיקרופון זעיר המקועקע לגוף, אשר יוצמד לגרון ויקלוט באופן מיטבי את דבריו של האדם המקועקע.

בבסיסו, הרעיון של מיקרופון מיוחד אשר יוכל לקלוט את דבריכם גם בסביבה רועשת במיוחד מבלי שתאלצו לצעוק אל תוך המכשיר הסלולרי נשמע הגיוני לחלוטין. הדבר גם יפתור אותנו מהצורך המעיק לאחוז במכשיר הסלולרי במהלך השיחה. אך לצד כל זאת, הפטנט החדש והמסקרן מביא עמו גם תהיות רבות.

מעבר לשאלות הבסיסיות אשר מתחילות לצוץ (האם הקעקוע יהיה בר הסרה? כיצד יופעל המיקרופון?), מדענים רבים כבר מצפים לפיתוח הבא: קעקוע הכולל אוזניות זעירות. הרי מדובר, בסופו של דבר, בטכנולוגיה דומה למדי. אם ניתן לקעקע מיקרופון על הצוואר, מדוע לא לקעקע אוזניות באוזן הפנימית, ובכך להפוך את המכשיר הסלולרי עצמו למיותר לחלוטין?

צילום: shutterstock

אך התפתחות טכנולוגיית המיקרו – אלקטרוניקה המקועקעת לגוף גוררת גם תהיות אתיות רבות. חישבו למשל מה יקרה אם גוף זר יצליח להשתלט על הטכנולוגיות המקועקעות לגופכם. תארו לכם כי אותו גוף יזכה בגישה מלאה לכל מילה אשר תופק מגרונכם, ולכל מילה אשר תופנה לעברכם. זאת ועוד, אם האוזניות המקועקעות אכן יהיו השלב הבא – אם אדם זר ישיג שליטה בהן, הוא יוכל לגרום לכאב רב ואף נזק רפואי ממשי.

אין ספק כי מדובר באפשרויות טכנולוגיות פורצות דרך, אשר מציתות את הדימיון ויכולות להקל על חיינו הנוחים גם כך. אך לצד כל זאת, חשוב לזכור ולהביא בחשבון כי כל טכנולוגיה טומנת בחובה גם אפשרויות פחות נוחות, ובמקרה זה – מטרידות במיוחד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.