חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האוצר: "נוריד את מחירי המים ב-5%"; שלום: "במקרה הטוב המחירים יירדו ב-2.5%"

משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי הודיעו היום כי הגיעו להסכם על יישום רפורמה מקיפה במשק תאגידי המים והביוב. ההסכם אמור להוביל להתייעלות בעבודת תאגידי המים ולצמצום הוצאותיהם. הצדדים מבטיחים כי כתוצאה מההסכם יופחת תעריף המים לצרכנים כבר ב-2014, וכי מלוא ההפחתה, בשיעור של כ-5% תושלם עד סוף 2015.

על פי מתווה ההסכם, החל משנת 2014 יוכרו כל תאגידי המים הקיימים כתאגידים אזוריים לצורך חישוב עלויות התפעול, כך שסך התשלומים עבור פעילותם אמור להיות נמוך משמעותית מהמצב כיום.

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, אמר בתגובה להסכם בין משרד האוצר למרכז השלטון המקומי בעניין צמצום מספר תאגידי המים בישראל כי "מדובר בהצעה קוסמטית בלבד, שתוביל להוזלה, אם בכלל, של 2.5% לשנה. זאת לעומת הצעה לרפורמה מקיפה שהוגשה לאוצר על ידי משרד האנרגיה והמים ורשות המים, שיכולה להוזיל את תעריפי המים בכ- 15% ולטפל באופן אמיתי ביוקר המחייה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המתווה החדש יאפשר לתאגידי המים לבחור אחת מבין 3 חלופות: מיזוג מלא בין תאגידים קיימים, כך שכל הנכסים יאוחדו לתאגיד אחד; תאגוד אזורי במתווה שיאפשר שיתוף בין תאגידים בנושאי תפעול והנהלה; והשארת התאגידים הקיימים במתכונתם הנוכחית.

מידי שנה תיבחן מידת עמידתם של התאגידים בפרמטרים שגובשו, באופן שאמור להבטיח התנהלות יעילה, תוך אספקת שירותים נאותה לציבור ושמירה על חיסכון ביעילות התפעול. הפרמטרים שייבחנו הם עמידה בתכנית ההשקעות, יציבות פיננסית ושמירה על אמות מידה לשירות עבור הצרכנים.

צילום: רויטרס

תאגידים שלא יעמדו בפרמטרים שנקבעו בהסכם, יצורפו לתאגיד אזורי על מנת למקסם את יתרונות הגודל ולהוזיל את העלויות לצרכן. התהליך ילווה על ידי צוות הכולל את נציגי משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי ורשות המים.

החקיקה, שתאפשר תאגוד אזורי, תוגש במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2013 – 2014 שתכלול גם את השלמת החקיקה על פי המלצות "ועדת ניסן", להסדרת יחסי השלטון המקומי עם תאגידי המים.

"הוזלת מחירי המים לציבור הצרכנים ב 5% וצמצום המערך הבירוקרטי המסורבל של תאגידי המים הינם צעדים משמעותיים בטיפול ביוקר המחיה ובהגברת יעילות משק המים", אמר יאיר לפיד.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הוסיף: "הבטחנו לציבור שנוזיל את מחיר המים –  והוכחנו שזה אפשרי. מרכז השלטון המקומי שם את האזרח במרכז ורושם הישג נוסף שיקל על אזרחי המדינה את יוקר המחיה. שיתוף הפעולה עם האוצר וההסדר החדש יביא להתייעלות של תאגידי המים ולהוזלה בתעריפי המים לאזרחים כבר בשנה הבאה, כשאני מתחייב בפני הציבור, כי לא ארפה, ואמשיך לפעול להוזלה נוספת במחירי המים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן