Forbes Israel Logo
קיילי ג'נר. המיליארדרית הצעירה ביותר שעשתה את הונה בכוחות עצמה. צילום: shutterstock
קיילי ג'נר. המיליארדרית הצעירה ביותר שעשתה את הונה בכוחות עצמה. צילום: shutterstock

"אין מקום לטעויות": כל הסודות מאחורי אימפריית הקוסמטיקה של קיילי ג'נר

פשוט תקראו לה מלכת הקוסמטיקה: בגיל 21 הפכה היזמית למיליארדרית הצעירה ביותר שאי פעם עשתה את הונה בכוחות עצמה. שנתיים אחרי - עם הון של קצת פחות ממיליארד אבל עם הרבה יותר ניסיון, היא אומרת בראיון לפורבס "אני לוקחת אחריות על כל מה שקורה בחברה"

"ההצלחה לא הגיעה בקלות", אומרת קיילי ג'נר, שהיתה מעדיפה שתקראו לה מלכת הביוטי, בראיון לפורבס. "נאבקתי והתחבטתי עם עצמי במשך תקופה כדי להבין איפה אני נמצאת ומה אני רוצה לעשות. ידעתי שאני מאוד נמשכת לאיפור אבל לא חשבתי שזו יכולה להיות העבודה היומיומית שלי".

ג'נר (23), יזמית ובעלת מותג הקוסמטיקה קיילי קוסמטיקס, הפכה בגיל 21 למיליארדרית בזכות הצלחתה הענקית של חברת הקומסטיקה שבנתה ומכירת כמחצית ממנה לתאגיד הקומסטיקה Coty. היא היתה המיליארדרית הצעירה ביותר אי פעם שעשתה את הונה בכוחות עצמה ובכך טוותה את מסלולה אל רשימת המיליארדרים של פורבס והופיעה על שער המגזין.

ג'נר מספרת שמה שהביא אותה בסופו של דבר להקים מותג איפור היה חוסר הביטחון שלה מהשפתיים שלה ("הייתי מוצאת לזה פתרון באמצעות האיפור"). כך היא החלה להכיר וללמוד את עולם מוצרי האיפור לשפתיים, והצליחה להחזיר לעצמה את הביטחון באמצעות יצירת אפקט של שפתיים גדולות ומלאות יותר. אבל "אף פעם לא מצאתי את הצבע שמתאים לי באופן מדויק. תמיד הייתי צריכה לערבב יותר מגוון אחד על מנת להגיע לגוון שרציתי", היא מסבירה.

הסתחררה מההצלחה?

ג'נר החליטה שהיא רוצה לייצר ערכות איפור לשפתיים, תוך התמקדות באיכות הפורמולה ובמנעד הגוונים. "זה הרגיש לי נכון", אומרת ג'נר, "השקעתי בזה כל זמן פנוי שהיה לי. וגם את האהבה וההשקעה שלי. עשיתי הכל כדי שזה יצליח". וזה אכן הצליח. עשרות אלפי הערכות הראשונות שיוצרו נמכרו תוך דקות ספורות וגרמו לאתר של קיילי קוסמטיקס לקרוס.

סדרת הייצור השנייה כללה כבר מאות אלפי ערכות שנמכרו תוך זמן קצר והופצו ברחבי העולם ("זה הרגע בו הבנתי שהצלחתי"). ההצלחה המסחררת הביאה בהמשך הדרך לרכישת מחצית מהחברה על ידי Coty, בשנת 2018, שהביאה את הערכת השווי של ג'נר ל-900 מיליון דולר. ב-2019 היא כבר חצתה את המיליארד דולר, כך לפי נתונים שהציגה החברה. ב-2020 הגיע לפורבס מידע חדש לפיו ג'נר הציגה נתונים לא מדויקים והערכת שווי חדשה שנערכה הצביעה על הון כולל של פחות מ-900 מיליון דולר.

קיילי ג'נר על שער פורבס ב-2018. כיום פורבס מעריך את הונה בכ-700 מיליון דולר
קיילי ג'נר על שער פורבס ב-2018. כיום פורבס מעריך את הונה בכ-700 מיליון דולר

"להקים חברה בכוחות עצמי, ולתפקד כחברה גדולה כל כך כבר מההתחלה – זו דרך שלא משאירה הרבה מקום לטעויות", אומרת ג'נר. אבל כל חברה עושה טעויות, בעיקר בשלבים הראשונים להקמתה. ג'נר הייתה חכמה מספיק כדי לקבל ביקורת חיצונית וליישם מיד את השינויים וההתאמות בחברה ובמוצר על מנת להמשיך ולצמוח בקצב מסחרר. "אני הפנים של החברה", היא מסבירה בפשטות ומוסיפה, "אני לוקחת אחריות על כל מה שקורה בה".

ומה העצה של ג'נר ליזמים צעירים, שנושאים אליה את עיניהם? פשוט לעשות מה שאוהבים. "כשמקימים חברה חדשה, צריך לבחור תחום שנמשכים אליו במיוחד כדי שתוכלו להנות ממה שבניתם כל יום מחדש", היא מסכמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.