חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האיש העשיר באפריקה ישקיע 2.3 מיליארד דולר במטרה למגר את ארגון הטרור בוקו חראם מארצו

אליקו דאנגוטה, האדם העשיר באפריקה מתגייס על מנת למגר את קבוצת הטרור האסלאמית בוקו חרם הפועלת באזור צפון ניגריה. הקבוצה פועלת זה 5 שנים במטרה להקים חליפות אסלאמית על שטחה של המדינה בה חיים כ-170 מיליון אזרחים שמחציתם נוצרים ומחציתם מוסלמים. לפני כשלושה שבועות חטפו חמושים של הארגון קבוצה של כ-200 נערות מבית ספר במדינה ובשבוע שעבר דווח על חטיפה נוספת של 8 נערות באותו אזור. בנוסף לפעולות החטיפה ביצע הארגון לאחרונה מספר פעולות טרור בקרבת עיר הבירה אבוג'ן שגרמו לכ-100 הרוגים.

נשיא ניגריה התייחס אל המקרה בפתיחת הפורום הכלכלי העולמי שכינס מנהיגים ומובילים כלכליים מרחבי העולם בבירה אבוג'ן ואמר כי הוא מאמין ש"חטיפת הנערות תהיה תחילת הסוף של הטרור בניגריה". ואכן, מאוד יתכן שדווקא האירוע המתוקשר הזה יצית גל של יוזמות לשינוי המציאות הקשה באזורים הצפוניים של המדינה, כמו זו שהציע דאנגוטה.


דאנגוטה. החל כסוחר סוכר וקמח והפך לאיש העשיר באפריקה | צילום: רויטרס

המיליארדר שעשה את הונו ממסחר בסוכר, קמח ומלט ב-30 השנה האחרונות ושווה 24.5 מיליארד דולר, הצהיר כי ישקיע 2.3 מיליארד דולר בצפון ניגריה – אזור שנחשב לאחד העניים ביותר בעולם, עם אחוזי תמותת תינוקות גבוהים, רמת אנאלפביתיות משמעותית ואחוז אבטלה גבוה מאוד בקרב צעירים. מצבו של הצפון רע במיוחד למול השגשוג היחסי של דורם ניגריה הנוצרי והעשיר בנפט. ארגון הטרור צמח מתוך תנאים אלה ומנצל אותם בשנים האחרונות על מנת לגייס לשורותיו חברים חדשים.

דאנגוטה הצהיר כי ישקיע את הכסף בייצור אורז וסוכר במטרה לצמצם את רמת האבטלה ואת ממדי העוני באזור, ובכך להילחם בהתפשטות השפעתו של ארגון הטרור. דאנגוטה הבטיח כי בנוסף ישקיע השנה כ-16 מיליארד דולר באפריקה, ומתוכם כ-12 מיליארד בניגריה. גם ראש ממשלת סין, לי קצ'יאנג שהשתתף בפורום באבוג'ן הבטיח כי ארצו תעביר 2 מיליארד דולר לקרן שתיועד להשקעות באפריקה בשנים הקרובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן