Forbes Israel Logo

האלגוריתם החכם שמסדר חנויות

BrandVoice

חברת Mystore-E המפתחת טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית, משיקה תוכנה המחליטה באופן עצמאי על סידור הפריטים במרחב החנויות הפיזיות ואף מאפשרת התאמה אישית של פריטים ומסרים דיגיטליים ללקוחות המבקרים בחנות. החברה השלימה גיוס סיד של 2.2 מיליון דולרים בהובלת ענקית האמריקאית Signet Jewellers המפעילה למעלה מ-3,500 חנויות תכשיטים בארה"ב ובקנדה.

כיום, יותר ויותר אנשים נרתעים מביקור בקניונים ובחנויות בכלל, ובמקום זאת מעדיפים את הנוחות של קניות מקוונות. מסתבר שלא לא רק היציאה מהבית היא הגורם לכך, אלא היתרונות שבקניה המקוונת. האינטרנט מציע ללקוחות מידע זמין, רלוונטי ומעודכן כגון מדד פופולריות, תגובות הלקוחות אשר התנסו במוצר והשראה, וכן המלצות אישיות המבוססות על היסטוריה הגלישה וסממנים אחרים. באותו הזמן קנייה רגילה הינה לעיתים מתישה ומבלבלת בשל כמות הפריטים המפוזרים במרחב, ואנשי מכירות שאינם מעודכנים במידע קריטי באופן שוטף ואינם מודעים לצרכיהם האישיים של הלקוחות.

זהו המקום שבו הסטארטאפ Mystore-E נכנס לתמונה. הפלטפורמה מאפשרת חווית קניה משופרת ומסייע לחנות לפעול בדומה לאתר אינטרנט על ידי יצירת מציאות דינמית ואישית עבור כל לקוח, עם מיצג פריטים המתעדכן בתדירות גבוה ואנשי מכירות מאומנים אשר ערוכים לתמוך בכל קונה על בסיס העדפותיו האישיות.


Mystore-E. חווית קניה משופרת | צילום: יח"צ

עידן סרגי, מנהל האסטרטגיה והפיתוח העסקי של החברה: "הקמעונאים לא צריכים להרגיש מאוימים מהאון ליין. להיפך, עליהם לאמץ את העקרונות שלו בעולם הפיזי. הצרכן החדש ממשיך להיכנס לחנויות במטרה לקנות, והמספרים בעולם כולו מוכיחים את זה. על כן, התאמת החוויה לאותו צרכן מחייבת לא רק בכדי לשרוד, אלא בכדי לשגשג".

האלגוריתם אותו מפתחת החברה חולש על בסיסי המידע של רשת החנויות כולל אתר האינטרנט שברשותה ומנתח נתוני מכירות, מלאי וביקוש בהתאם לאזורים שונים, ימים ושעות וכן מחשב תנאים חיצוניים משתנים כגון חגים ומזג אוויר. התובנות המופקות מתורגמות למשימות ונשלחות באמצעות אפליקציה ייעודית, באופן מיידי ומבוקר, לאנשי המכירות ואף למסכים דיגיטליים, כדי לייצר חוויה נכונה ורלוונטית בכל חנות באופן נפרד. המערכת מבצעת בקרה אחר שינויים המבוצעים בהתאם להחלטותיה על ידי שימוש בטכנולוגית ראייה ממוחשבת המנתחת שינוי במיקומים החדשים בהם הציבו המוצרים בחנות.

עודד אדלמן, יועץ החדשנות הדיגיטלית ב- Signet Jewellers: ״אנחנו מאמינים כי הטכנולוגיה של Mystore-E תעשה שינוי מהשורש בענף הקמעונאות, הודות לכלי הניתוח ועדכון נתונים בזמן, שעתידם להניב עלייה משמעותית בחווית הקנייה ובמכירות״.

צוות Mystore-E | צילום: יח"צ

הפיתוח של Mystore-E מכוון לחנויות הפיזיות שעדיין מהוות את ליבת המסחר (90 אחוז מההכנסות בממוצע), ומאפשר למקבלי ההחלטות בין השאר להימנע מביצוע הטעויות היוצרות כיום קניבליזציה במכירות של המוצרים המוצגים.

נדב ברנדשטטר, מנכ"ל ווב-פיק ובעל מניות במיי-סטורי: "אנחנו מעריכים, כי באמצעות אינטליגנציה מלאכותית וניתוח נתונים קוהרנטי, Mystore-E תייצר בשוק הקמעונאות שיטת ניהול חדשה".

חברת Mystore-E נוסדה בשנת 2016 על ידי אסף שפירא, עידן סרגי, חן כהן ורועי דרור. החברה עוסקת בייצור מודיעין עסקי לשיפור ביצועים קמעונאיים בחנויות ששטחן וסידור המוצרים בהן אינו מוגדר ונתון לבקרה. החברה פועלת במספר רשתות, והציגה עלייה במכירות הודות לטכנולוגיה. אסף שפירא מנכ״ל החברה הוא שותף מייסד בחברת Web-Pick שהוקמה בשנת 2010, מעסיקה כ-100 עובדים ועוסקת בפיתוח בינה מלאכותית לניהול אוטומטי של פרסומות דיגיטליות. החברה עושה שימוש בידע אותו צברה במגרש האינטרנטי לאורך שנים ופועלת ליישמו במגרש הקמעונאי הפיזי.


שימוש בבינה מלאכותית | צילום: יח"צ

בתגובה לגיוס מסר אסף שפירא, מנכ״ל Mystore-E: ״רשתות הקמעונאות נדרשות להתמודד עם כמות עצומה של מידע, שהולכת וגדלה במהירות אדירה וזאת ללא הכלים המתאימים שיסייעו להם להגיב בזמן. בשל חוסר היכולת לייצר שינויים תכופים ומדידים בשטחי התצוגה הרשתות סופגות הפסדים של עשרות אחוזים במכירות בפועל ובמכירות הפוטנציאליות. זהו הזמן שלנו להטמיע מערכת חכמה אשר תקבל החלטות נבונות ותשפר את חווית הקנייה. החברה חרטה על דגלה לפעול לצמצום הפער שבין קניות בחנויות וירטואליות לחנויות הפיזיות, ובעזרתו החנויות ילמדו להתנהג כמו חנויות אונליין״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.