Forbes Israel Logo

האם ארה"ב תסכים לשחרר את פולארד תמורת שחרור ערבים ישראלים?

ארצות הברית שוקלת לשחרר את יונתן פולרד על מנת למנוע את קריסת השיחות בין ישראל לפלסטינים, כך דווח היום ברשת ב' של קול ישראל. על פי מקורות דיפלומטיים מערביים, הממשל האמריקאי לא פוסל את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפולארד ישוחרר מכלאו תמורת הסכמת ישראל לשחרר מחבלים ערבים ישראלים. על פי אותם מקורות, לא ברור האם הנשיא ברק אובמה יסכים למהלך כזה.

פולארד יושב בכלא כבר 29 שנים לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. במשלך השנים הועלתה האפשרות שהוא ישוחרר במעין עסקה עם האמריקאים תמורת ויתורים ישראלים במשא ומתן עם הפלסטינים.

פולארד. 29 שנים בכלא האמריקאי | צילום: רויטרס

בכירים ישראלים אמרו כי המשא ומתן נמצא בסכנת קריסה אם לא יושג הסכם בנוגע לשחרור האסירים. על פי לוח הזמנים שנקבע, שחרור האסירים אמור להיערך בשבוע הבא. יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, סירב לשנות את עמדתו בנוגע לשחרור האסירים והאו דורש את שחרורם על פי ההסכם.

במערכת הפוליטית בישראל יש התנגדות רבה לשחרור האסירים הישראלים, וסגן שר הביטחון דני דנון כבר הודיע לראש הממשלה כי יתפטר אם האסירים ישוחררו. גם ח"כ איילת שקד אמרה היום (א') כי המתנגדת לשחרור האסירים: "לא נסכים לשבת בממשלה שמשחררת 104 מחבלים".

לידיעה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.