Forbes Israel Logo

האם התחרות בשוק הטלוויזיות החכמות גרמה לאפל לוותר?

במהלך שלושת החודשים האחרונים, הכותרות סביב אפל נגעו לפרויקט ה-iWatch ודיווחים לגבי השקות חדשות, אך אם מסתכלים 6 חודשים אחורה מתגלה תמונה מעט שונה, אז הענקית כיכבה בעיקר בגלל רצונה להכינס לשוק הטלוויזיות. אז מה בעצם השתנה?

לחברה יש את הפלטרפורמה שתומכת בפרויקט הטלוויזיה, ה-itunes של אפל מתאים לחלוטין לפרויקט. למרות שהחברה שותקת לאחרונה לגבי הטלוויזיה, היה זה סטיב ג'ובס שהכריז בזמנו כי הטלוויזיה של אפל תהיה הרגל הרביעית של האימפריה (לצד מק, אייפון ו- iTunes).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אין ספק ביכולות של הטלוויזיה ובחשיבות שלה כלפי החברה: הטלוויזיה יכולה להוות שחקן מרכזי במגוון המוצרים של החברות ולאחד בין הטלפון למחשב לאייפד ולאינטרנט, מיותר לציין גם שנתח הפרסום מצעד כזה יגדל משמעותית.

נפלטה מהתחרות? אפל. צילום: רויטרס

אם נחזור כמה חודשים אחורה, הרי לא חסרות אינדיקציות לכך שאפל רצתה לפתח טלוויזיה שתתאים לה למערכת ה"סטרימינג" שכבר בשוק. יותר מאוחר אפילו היה דיווח אשר הגיע מעובדי החברה שהצביע על כך שאפל קטרגה את הטלוויזיה כ-"מוצר נלווה" בתיק העסקים שלהה כאשר היא למעשה מתייחסת למוצר זה כמוצר קטן.

עכשיו אם לנתח את השוק, תעשיית הטלוויזיות נשלטת על ידי המתחרה של אפל – ענקית הקוריאנית – סמסונג שכבר הוציאה לשוק דגמים של טלוויזיות חכמות, וכמו כן על ידי LG שגם עושה צעדים לכיוון שוק הטלוויזיות החכמות.

אז כשמחברים את שני הנתונים ביחד, זה שאפל רצתה לפתח טלוויזיה כזו יחד עם זה שסמסונג ו-LG כבר עמוק בפנים נותר לשאול: האם אפל הבינה שיהיה לה קשה להתחרות בשוק כזה? האם זו אפל שויתרה ונשארה מאחור?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.