חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האם וואטסאפ תוציא מהמחסן את הווקי טוקי?

האם וואטסאפ בדרך לרענן את יכולות אפליקציית המסרים המיידיים שלה? דיווח שפורסם באתר 9to5mac ומגיע ממשתמשים בהונג קונג מלמד כי החברה משלבת פיצ'ר Push-To-Talk, אשר יאפשר למשתמשים לשלוח הודעות קוליות אחד לשני ולמעשה יהפוך את האפליקציה, בנוסף לשירות המסרים המיידיים, לשירות ווקי-טוקי בדומה לשירות שמציעה אפליקציית TalkBox.

העדות הראשונה מגיעה מתכתובת דואר אלקטרוני שהגיעה מהכתובת [email protected], בה מבקשת החברה מהמתרגמים הסיניים לתרגם ערכים של "Camera Button On", "Camera Button Off" וגולת הכותרת – "Push-to-talk Button".

מקור: 9to5mac

העדות השנייה מגיעה מצילום מסך שנשלח על ידי מקור שסירב להזדהות, בו נראית המקלדת הווירטואלית של האייפון, אליה נוסף כפתור עם אייקון של מיקרופון, המסמל את שירות ה-ptt שלכאורה ישולב באחת הגרסאות הבאות. וואטאספ מיותר לציין, בחרה שלא להגיב על הדברים בשלב זה.

יצליחו היכן שאחרים כשלו?

לאחר שהשתלטה על שוק ההודעות המיידיות במובייל, נראה כי וואטסאפ לא עוצרת ומחפשת להשתלב בנישות נוספות על ידי הוספת פיצ'רים. השקת מכשירי ה-Whatsapp הייעודיים והזולים במיוחד על ידי נוקיה צפויים להגדיל את דריסת הרגל של החברה בשווקים המתפתחים. בכל זאת, תוספת של שירות PTT על גבי האפליקציה צפויה להיות מעמסה רצינית מבחינת נפח התעבורה שתועבר על גבי שרתי החברה, מה שככל הנראה ייאלץ אותה לגייס כספים נוספים בנוסף ל-8 מיליון הדולרים שגייסה מקרן ההון סיכון סקויה קפיטל באפריל 2011.

רק אתמול פורסם דו"ח של חברת Informa שמראה כי לראשונה מספר ההודעות המיידיות שנשלחו והתקבלו ברחבי העולם (כ-19 מיליארד) עקף את מספר ה-SMSים שנשלחו והתקבלו ברחבי העולם (כ-17.6 מיליארד) בממוצע, בכל יום בשנת 2012. אין ספק כי הדו"ח מייצג את המגמה שתהיה גם בעלת השפעה רצינית ביותר על ההכנסות של ספקיות הסלולר ברחבי העולם, וכעת Whatsapp מחפשת מקומות נוספים להיכנס אליהם, ולמעשה לייתר את השימוש ב-SMS.

לכתבה המקורית באתר ניוזגיק

כתבות נוספות מניוזגיק:

דיווח: העדכון הקרוב ל-iOS יהיה המשמעותי ביותר שידעה המערכת

הטרויאני הוותיק פתח דף פייסבוק, מציע קודים זדוניים תמורת תשלום

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן