Forbes Israel Logo

האקסלרטורים הטובים ביותר לסטארט-אפים בארצות הברית 2017

אקסלרטורים של סטארט-אפים הם עדיין אחת הדרכים הכי פופולאריות בעולם הטכנולוגי כדי להניע עסק חדש ולהעמיד אותו על הרגליים. אבל אילו מאיצים הם הטובים ביותר?

לא כל האקסלרטורים שווים זה לזה, כשישנן מאות תכניות לבחור מתוכן, וההפופולאריות מכולן מקבלות יותר מ-5,000 בקשות בכל מחזור. התכנית הממוצעת לוקחת 6% מההון של כל חברה שהיא מארחת.

מי שמתכננים להקים בעתיד חברת הזנק יכולים להתנחם במאמצו השנתי של צוות חוקרים שמסווג את הטובים שבמאיצים. הדירוג, שמכונה פרויקט דירוג האקסלרטורים לשלב הסיד (SARP) ושגרסת 2017 שלו הושקה בשבוע שעבר, הורכב על ידי חוקרים מאוניברסיטת רייס, יוסטון טקסס, ממעבדת היזמות של MIT למדעי החדשנות, בוסטון מסצ'וסטס, ומאוניברסיטת ריצ'מונד, וירג'יניה. הקבוצה לקחה בחשבון מגוון של משתנים כמותניים וציוני משוב על מנת לאתר את המובילים בקטגוריה הצפופה של תמיכה בסטארט-אפים.

איזו מקפצה תביא את יזמי העתיד הכי גבוה? דירוג SARP בודק זאת | צילום: Fotolia

פרויקט ה-SARP הזמין למעלה מ-150 אקסלרטורים לקחת חלק בדירוג, כשאקסלרטור הוגדר בתור אחד שיש בו מחזורים ואורכי תכניות קבועים, יום הגשות לסטארט-אפים ובסיס בוגרים קיים. לאחר מכן, החוקרים השוו בין האקסלרטורים על סמך שווי החברות שלהם שהוסרו מדי שנה מהתכנית, על סמך הנפקות ראשונות או רכישות בשווי של לפחות 5 מיליון דולר מהפורטפוליו שלהם ועל סמך הסכום שגויס על כל דולר להשקעה. הם גם התייחסו לשיעור ההישרדות של חברות שהקימו בוגרים, ואף אספו ציוני שביעות רצון מיותר מ-1,000 מהם.

קבלה של דירוג מהסוג הזה מצד האקסלרטורים עצמם, אומרת הפרופסור יעל הוכברג מאוניברסיטת רייס, אחת משלושת החוקרים שעבדו עליו, לצד עמיתה למוסד דניאל פהדר ופרופסור סוזן כהן מאוניברסיטת ריצ'מונד, היא חיובית בדרך כלל, אם כי "תמיד יש מי שחושבים שהם סווגו באופן לא הוגן במדרגה נמוכה יותר מהראוי להם". בקרב יזמים לעומת זאת – הקבוצה שיכולה ללמוד הכי הרבה מסוג כזה של מחקר – ישנה הערכה גבוהה יותר כלפיו. "הסטארט-אפים אוהבים את זה", אומרת הוכברג. "אין להם הרבה מידע שהם יכולים להשתמש בו על מנת להבדיל בין תכניות, או כדי לעמוד על טיבן".

זו השנה השנייה ברציפות שבה SARP דירגה את האקסלרטורים לפי מדרגות, ולא בדירוג מספרי. המנצחים הגדולים הם AngelPad ו-Y Combinator, שעבור כל אחד מהם יצרו החוקרים מדרגה שלמה משל עצמם, "פלטינום פלוס".

מאיצים נוספים שהתבלטו ב-2017 כללו למשל את ההאקסלרטור של הארוורד HAX, שפועל בשנזן ובסן פרנסיסקו, IndieBio – אקסלרטור בתחום הביוטק שפועל בסן פרנסיסקו, אקסלרטור האינטרנט של הדברים R/GA ותכנית SkyDeck של אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי.

מדרגת פלטינום פלוס: AngelPad, Y Combinator

מדרגת פלטינום: Alchemist, Amplify LA, MuckerLab, StartX, Techstars, U. Chicago New Venture Challenge

מדרגת זהב: gener8tor, 500 Startups, HAX, Healthbox, IndieBio, Mass Challenge, R/GA, SkyDeck

מדרגת כסף: Brandery, Capital Innovators, Dreamit, Plug and Play, REach, Yield Lab, Zero to 510

מדרגת ארד: Accelerprise, AlphaLab, FoodX, Health Wildcatters, Lighthouse Labs, UpTech, XLR8UH

לשם ההשוואה, ניתן לעיין גם בדירוג 2016 כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.