חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האקר מאנונימוס הודה בשורת פריצות – ועלול להיאסר ל-10 שנים

אחד אחרי השני מתוודים ההאקרים מקבוצת אנונימוס, אשר "פשטו" על האינטרנט בשנים 2012-2011, על מעשיהם ומבקשים גזרי דין מקלים. לאחרון שבהם, ג'רמי האמונד, צפויה להיות בעיה בגזרה הזו.

אתמול בבית המשפט במנהטן הודה האמונד בהונאת מחשב, לאשר שהואשם בפריצה למחשבי חברת המודיעין העסקי סטרטפור, וגניבת מיליוני כתובות מייל, שלאחר מכן פורסמו באתר ויקיליקס. עסקת הטיעון עליה חתם עלולה לשלוח אותו לכלא ל-10 שנים, כמו גם לחייבו לשלם מיליוני דולרים כפיצוי, וגזר הדין צפוי להתפרסם לקראת ספטמבר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

בהודעה שפרסם באתר שהקימו תומכיו בשם "שחררו את ג'רמי", הודה האמונד כי עזר לפרוץ לשורה של מטרות ממשלתיות ותאגידיות – גם אם מסיבות אתיות ולא מטעמי רווח – כחלק מקבוצת ההאקרים LulzSec אשר התפצלה מאנונימוס ב-2011 והחלה במרתון פריצות אשר כלל את החברות ניוזקורפ, סוני ומספר יצרניות נשק. "כעת, משהודיתי באשמה, זו הקלה שאני יכול להגיד שפרצתי לאתר סטרטפור, בין השאר", הוא כותב. "האחרים כללו יצרניות ציוד צבאי ומשטרתי, חברות מודיעין ואבטחת מידע ומשרדי עורכי דין. עשיתי את זה מכיוון שאני מאמין שלאנשים יש את הזכות לדעת מה הממשלה והתאגידים עושים מאחורי דלתות סגורות".

כחלק מעסקת הטיעון שלו, האמונד לא ייאלץ להעיד נגד האקרים אחרים. בהצהרה, מודה האמונד כי סביר להניח שהוא היה מפסיד במשפט ועלול היה לעמוד מול 30 שנות מאסר אם לא היה חותם על עסקת טיעון. אפילו אם היה מנצח, הממשלה, לדבריו, איימה להגיש נגדו כתב אישום באשמות אחרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן