Forbes Israel Logo

הבאג החדש של פייסבוק: מוחקת את כתובות המייל בספר הטלפונים

המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק כבר התרגלו לחדירה המתמשכת לפרטיותם ולשינויי מדיניות הפרטיות התכופים. אבל נראה שירות המייל החדש שהשיקה החברה לוקח את החדירה לפרטיות צעד אחד קדימה.

על פי דיווחים שונים, אפליקציית המייל במכשירי אנדרואיד ואייפונים שולחת מיילים אוטומטית לכתובת הפייסבוק של המשתמשים, גם אם הכתובת המקורית הייתה אחרת לגמרי. כך, אם שלחתם מייל למשתמש שברשותו כתובת פייסבוק – המייל יישלח לכתובת הזו, גם אם מיענתם אותו לתיבת הג'ימייל שלו.

אולם זו הבעיה הקטנה יותר בשירות החדש. כעת מתברר כי האפליקציה גם "משתלטת" על ספרי הטלפונים של המשתמשים ומשנה את הכתובות המקושרות לאנשי הקשר – מן הכתובות המקוריות לכתובות הפייסבוק שלהם. המשמעות היא שאם בספר הטלפונים שלכם יש חברים שלהם כתובת פייסבוק, המערכת תחליף את הכתובת הנוכחית שמעודכנת להם בכתובת הפייסבוק שלהם, ללא אישורכם. בחלק מהמקרים היא תוסיף את הכתובת החדשה לישנה, אך על פי דיווחים שונים, במקרים רבים הכתובת המקורית של אנשי הקשר שלכם פשוט תימחק מן הסמארטפון.

בפייסבוק הודו כי הבעיה נובעת מבאג במערכת הסנכרון של האפליקציה בחלק מן הסמארטפונים. "עבור חלק מהמשתמשים בחלק מהמכשירים, הבאג גרם לכך שהכתובת שנמשכה עבור אנשי הקשר היתה האחרונה שהוספה ולא זו שהוגדרה ככתובת העיקרית שלהם", נכתב במייל ששלחה החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.