Forbes Israel Logo

הבוקר: מבצע החיסונים נגד נגיף הפוליו יוצא לדרך ברחבי הארץ

היום (א') יוצא לדרך המבצע לחיסונם של כמיליון ילדים בישראל נגד נגיף הפוליו. הורים לילדים שנולדו לאחר ה-1 בינואר 2004, מתבקשים להביאם אל סניף טיפת חלב שאליו הם שייכים, על מנת לקבל את החיסון שכולל שתי טיפות חיסון פוליו חי-מוחלש.

– הפוליו, החיסון ואתם: מומחים עונים לשאלות בוערות

המבצע, שהחל לפני כשבועיים בדרום, הורחב בעקבות איתור הנגיף במערכות הביוב בישראל. לפני כמה חודשים התגלה לראשונה, בביוב ברהט ובבאר שבע. בבדיקות שנערכו לאחרונה בביובים נוספים, התגלו שאריות של הנגיף גם ברמלה, לוד ובכמה יישובים בשרון. עד כה חוסנו
כ-60 אלף ילדים בדרום.

יש לציין כי הורים רבים מחזיקים בדעה כי החיסון מסוכן ולכן לא יחסנו את ילדיהם. ממשרד הבריאות נמסר כי "ההחלטה להתחלת המבצע הארצי מגובה בידי בכירי הקהילה הרפואית בישראל ולאחר התייעצויות עם מומחים בארץ ובעולם".

צילום: רויטרס

עוד הוסיפו כי לצורך קבלת החיסון יש להצטייד בפנקס החיסונים של הילדים. בנוגע למחלוקת הקיימת בציבור, אומרים במשרד הבריאות: "הסיכון מהמחלה הוא אמיתי ומוחשי, ולא צפוי להיעלם אם הילדים לא יחוסנו".

שרת הבריאות יעל גרמן אמרה בסוף השבוע כי "אנחנו נמצאים במלחמה למיגור המחלה ויש צורך בחגורת אבטחה שתמנע ככל האפשר את פגיעתה". במשרד קוראים להורים למהר ולחסן את הילדים עוד בימיו הראשונים של מבצע החיסונים, ולא להמתין עד לפתיחת שנת הלימודים, או לתקופת החגים.

תושבת תל אביב, אסתר דרפיש, מסכימה עם משרד הבריאות. אמש היא ציינה כי "אני כועסת על הבת שלי, שעוד לא קבעה זמן ללכת לחסן את שני ילדיה. אני זוכרת שכילדה, אבי שהיה רופא, טפטף לי את הטיפות נגד הפוליו, וילד בית הספר שלי, שככל הנראה לא חוסן, לקה בפוליו ואני כל כך ריחמתי עליו".

מנגד, דורית לוי, תושבת הרצליה ואם לתינוקת כבת שנה, אמרה אתמול כי "אני עדיין חוששת מהשפעות החיסון על בתי. אני ממש לא יודעת מה לעשות".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.