Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות; מדד התקשורת התרסק ב-4.1%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים על רקע הטלטלה בשוק המטבעות, המשך מלחמת המחירים בענף התקשורת וכניסתה של רשת סופרים חדשה שהושקה היום אל השוק. 

מדד ת"א 25 ירד ב-0.6%, מדד ת"א 100 נחלש ב- ב-0.7% ומדד הבנקים התחזק ב-0.5%. מדד הנדל"ן נחלש ב-0.5%, מדד הנפט והגז המשיך להחלש ואיבד 2.1% מערכו, ומדד התקשורת התרסק ב-4.1% בעקבות נפילתן של מניות סלקום (11.5%-) ופרטנר (7.1%-). 

השתיים המשיכו לאבד גובה על רקע מלחמת המחירים המתחוללת בענף התקשורת, שרק החריפה היום עם כניסתה של גולן טלקום אל השוק העסקי עם חבילת שירות במחיר 25 שקל בחודש.

גם מניות רשתות השיווק הגדולות רשמו היום ירידות לאחר השקתה של רשת "אחד" אשר צפויה לשווק מוצרים של ספקיות קטנות בלבד ומבטיחה לשבור את השוק. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בשבוע החולף זינקה התנודתיות בכל רוחבו של השוק הפיננסי לשיא, הן בשוק הסחורות והמניות והן בשוק המט"ח. בשוק הסחורות, לאחר הירידה החדה במחיר הנפט בשלושת השבועות האחרונים, מתחילת השנה, שהצניחו את מחיר החוזים על הברנט וה-WTI לרמות שפל של כמעט 6 שנים, בשבוע שעבר ראינו סוף סוף ניסיון ראשון של התייצבות, כאשר הברנט מנסה להתבסס מעל רמת 50 וה-WTI מנסה להתבסס מעל רמת 48. ואולם, קשה להעריך כרגע האם יש פוטנציאל לתיקון משמעותי כלפי מעלה".

"בשוק המט"ח, הדרמה הגדולה בשבוע האחרון הגיעה מכיוון הבנק של שוויץ, שביטל את הקיבוע לאירו ברמה של 1.2 פרנק לאירו, מדיניות שהבנק שמר עליה בנחישות בשלוש השנים האחרונות. לאור חוזקו של הפרנק וחולשתו של האירו בשנים האחרונות, הקיבוע הזה חייב את הבנק להתערב באופן רציף ואינטנסיבי בשוק המט"ח וכנראה שהבנק מעריך כי לא יוכל לעמוד עוד בעלויות של מדיניות זו לאור הצפי כי ה-ECB יוציא לפועל הרחבה כמותית בהיקף גדול, מה שרק יחליש את האירו ביתר שאת ולמעשה לא יאפשר לבנק של שוויץ לשמור בפועל על הקיבוע. ההחלטה של הבנק של שוויץ לא רק הטיסה את הפרנק מעלה, אלא גם הצניחה את האירו מטה למול כל המטבעות, וזאת מאחר שהגבירה מאוד את הספקולציות כי הבנק של אירופה יבצע הרחבה מסיבית שתחליש את האירו בשנה הקרובה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן