Forbes Israel Logo

הבטיח וקיים: להב שני מונה למנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית

לפני שנה בדיוק נבחר המנצח להב שני לפרויקט הצעירים המבטיחים של פורבס ישראל. היום נודע כי להב, בן 29 בלבד, יחליף את זובין מהטה כמנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית. הוא צפוי להיכנס לתפקיד ב-2020.

עוד קודם לכן, צפוי להב להיכנס בסוף השנה לתפקיד המנצח הראשי של תזמורת רוטרדם בהולנד – תפקיד אותו יבצע במקביל למשרה בישראל.

להב החל ללמוד נגינה על פסנתר בגיל שש, ולאחר מכן המשיך במגמת מוזיקה בתלמה ילין. במקביל לשירותו הצבאי כמוזיקאי מצטיין, למד נגינה על פסנתר וקונטרבס בבית הספר למוזיקה באוניברסיטת תל אביב, ולאחר מכן השלים את לימודי הניצוח באקדמיה למוזיקה בברלין. הוא בוגר יחידת הנגנים הצעירים של המרכז למוסיקה בירושלים וזכה במלגות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל במשך עשר שנים ברציפות.

להב שני | צילום: Marco Borggreve

כשהוא בן 15 בלבד ניגן לראשונה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בתפקיד הסולן, וב-2010 כבר הצטרף בהזמנתו של מהטה לסיור של הפילהרמונית במזרח הרחוק.

נקודת מפנה משמעותית בקריירה של שני התרחשה ב-2013, אז זכה בתחרות למנצחים על שם גוסטב מהלר, ומאז נראה שהקריירה שלו נמצאת בעלייה מתמדת. באותה שנה הוא ניצח בקונצרט פתיחת העונה של הפילהרמונית הישראלית וכעת, כאמור, יהפוך למנהלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.