Forbes Israel Logo

הבינה המלאכותית נלחמת בסרטן: Nucleai הישראלית מגייסת 6.5 מיליון דולר

באמצעות ניתוח של מאגרי מידע ומידול מרחבי של הגידול הסרטני מאפשרת הטכנולוגיה של החברה לחזות את תגובת החולה לטיפול אונקולוגי ספציפי

חברת הסטארט-אפ הישראלית Nucleai, המספקת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית למחקר וטיפול אונקולוגי מותאם אישית, מגייסת 6.5 מיליון דולר. את הגיוס הובילה חברת התרופות השוויצרית Debiopharm ושותף לו ניר קלקשטיין, שהופיע ברשימת עשירי ישראל של פורבס.

בגיוס שותפים גם המשקיעים הקיימים, Vertex ו-Grove Ventures, יחד עם המשקיעים הפרטיים בריאן קופר ושמוליק זיסמן.

החברה, אשר נוסדה בשנת 2017, מעסיקה 30 עובדים וגייסה בסיבוב הקודם 5 מיליון דולר, כך שהושקעו בה עד כה 11.5 מיליון דולר.

גם עבור מחלות נוספות

הטכנולוגיה שפותחה ב-Nucleai מאפשרת ניתוח של מאגרי מידע ומידול מרחבי של הגידול הסרטני ומערכת החיסון בסביבתו, זאת בהתבסס על בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. מידול זה מאפשר לחזות את התגובה של החולה לטיפול אונקולוגי ספציפי.

ההשקעה תשמש את החברה לקידום פיתוח פלטפורמת הרפואה שלה והתאמתה לסוגי מחלות נוספים. כמו כן, תיצור ההשקעה שותפות בין החברה ובין תאגיד התרופות השוויצרי הענק שיסייע בפיתוח הטכנולוגיה שלה.

"אנחנו שמחים על השותפות עם קרן ההשקעות שלDebiopharm  ומודים למשקיעים הקיימים שלנו, ורטקס וגרוב ונצ'רס, על התמיכה המתמשכת בחברה. חברת Debiopharm  הינה בעלת ניסיון של עשרות שנים בפיתוח תרופות אשר יסייע להאיץ את המחקר והפיתוח ב-Nucleai וכן את החדירה שלנו לשווקים ברחבי העולם", מסר אבי וידמן, מנכ"ל Nucleai.

"הפתרון שלנו מבוסס על תוכנה ובכך מאפשר לנו לפרוס במהירות את המערכות שלנו אצל לקוחותינו בחברות התרופות". אמר אלירון אמיר, סמנכ"ל התפעול של החברה. "זה פתרון אלגנטי לבעיה מורכבת. אין לנו צורך במעבדה ביולוגית יקרה. הפתרון שלנו מבוסס ענן ומאפשר לנו לאסוף כמויות עצומות של מידע אונקולוגי ממקורות שונים. מידע זה מאפשר גילוי של תובנות מורכבות אשר חברת פארמה יחידה אינה יכולה לגלות בעצמה", מסכם אמיר.

בתמונת השער: בכירי Nucleai. מימין: לוטן חורב, אלירון אמיר, אבי וידמן ואלברט אכטברג. צילום: דוד גארב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.