Forbes Israel Logo

הבית הלבן ומזכ"ל האו"ם: "מודאגים מההתפתחויות ברצועת עזה"

לאחר חידוש הירי מרצועת עזה, מפציר הבית הלבן בישראל והפלסטינים לחדש את השיחות ולעשות כל מה שניתן על מנת לא לפגוע באזרחים, זאת לאחר שהשיחות להארכת הפסקת האש במצרים נכשלו וירי הרקטות חודש. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר היום (ו') בתדריך היומי ש"ארה"ב מאד מודאגת מההתפתחויות ברצועה. אנו מגנים את חידוש ירי הרקטות וחוששים לביטחונם של אזרחים בשני הצדדים".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה היום (ו) את ירי הרקטות על ישראל וקרא להשבת הפסקת האש ברצועת עזה. באן הביא את אכזבתו העמוקה מהכישלון להאריך את הפסקת האש שפקעה היום ואמר כי השיחות בקהיר צריכות להימשך.

בהצהרתו אמר באן כי המשך הסבל והמוות של אזרחים הוא בלתי נסבל. באן קרא לישראל ולפלסטינים שלא להיגרר לפעולה צבאית שעלולה להחמיר את המצב ההומניטרי המחריד ברצועה. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קרא הבוקר למועצת הבטחון לגנות את חמאס, ששבר את הפסקת האש, ולתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

"ישראל הסכימה עד כה לכל הפסקת אש, כדי להשיב את השקט לאזור ולאפשר לאזרחים משני הצדדים לחזור לשגרת חיים נורמאלית. ישראל הסכימה גם להארכת הפסקת האש הנוכחית. חמאס, לעומת זאת, שב והפגין שאין בעיניו כל ערך לחייהם של אנשיו", אמר פרושאור.

החל משעות הבוקר תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר כ-47 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות שחודש מן הרצועה. בין המטרות שנתקפו, משגרים מוטמנים, תשתיות פו"ש, ומתחמים צבאיים. כמו כן, הותקפו שלושה פעילי טרור בדרום רצועת עזה, זוהתה פגיעה.

גורמים מדיניים אמרו כי ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון הנחו את צה"ל להגיב בעוצמה להפרת הפסקת האש של חמאס ומדגישים עוד כי המשלחת הישראלית לקהיר חזרה כבר לישראל בשעה שבע הבוקר, כשהיה ברור שהמאמץ להארכת הפסקת האש הלילה כשל.

צילום: רויטרס

רשת פוקס האמריקאית פרסמה שאמר לה ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הוא אינו בטוח שהלחימה הסתיימה והודה כי חמאס עדין מחזיק במנהרות התקפיות המגיעות לשטח ישראל. "פגענו ביכולת של חמאס באופן ניכר, והכל תלוי באם חמאס רוצה להמשיך בלחימה".

מצרים קוראת לישראל ולחמאס לחדש את הפסקת האש באופן מידי ולחזור לשולחן המו"מ. המצרים טוענים כי יש רק מספר נושאים שעדיין לא נפתרו. בהודעה המצרית נאמר: "משרד החוץ קורא לכל הצדדים להתעלות ולקיים את ההתחייבות שלקחו להפסקת אש, ולמצות כל אפשרות לחידוש המו"מ".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.