חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הגביע הקדוש של תעשיית הרכב: פולקסווגן בדרך לשנות את הענף

מאז הציג הנרי פורד לעולם את מכונית מודל T, נחשבת "המכונית הגלובלית" לגביע הקדוש של תעשיית הרכב. כל היצרניות בענף נמצאות בחיפוש מתמיד אחר הדגם העממי הבא, אשר בדומה למודל של פורד יאפשר ייצור מכונית פשוטה שניתן לייצר בקלות באופן המוני ולשווקה בכמה שיותר שווקים ברחבי העולם. 

המכונית של פורד שייצורה החל בשנת 1908 הייתה דגם הרכב הראשון בעולם שיוצר באופן המוני ונמכר במחיר שווה לכל נפש. הקונספט הזה מלווה את תעשיית הרכב כולה מאז ועד היום. כעת מנסה פולקסווגן להיות החברה הבאה שתשנה את הענף באמצעות אסטרטגיית ה"מגה פלטפורמה" שלה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מאחורי הרעיון עומד מהנדס החברה אולריך הקנברג, אשר הגה אותו כבר לפני כשלושים שנה. כשהציג הקנברג את הקונספט המהפכני לראשונה הוא נתקל בזלזול ובהתעלמות, עד שמנכ"ל פוקסווגן מרטין ווינטרקורן החליט לאמצו. 

המגה פלטפורמה החדשה מאפשרת לחברה לבנות שלד דומה לשלל דגמי החברה, מפולקסווגן פולו ועד פאסאט, מסקודה פאביה ועד סופרב, מסיאט איביזה ועד אלהמברה (מיניוואן ל-7 נוסעים) ומאודי A1 ועד ל- Q3. החידוש העיקרי בפלטפורמה החדשה הוא הגמישות אורך, רוחב ובסיס גלגלים שמאפשרת לעשות שימוש באותו תכנון בסיסי למגוון רחב של מכוניות בגדלים ומסגמנטים שונים. אסטרטגיה זו תאפשר לחברה להוזיל את עלויות הייצור של המכוניות שלה. 

ה"מכונית הגלובלית" הבאה? | צילום: רויטרס

בנוסף תאפשר הפלטפורמה הטמעת מערכות בטיחות חדישות בכלי הרכב. בחברה מציינים כי הפלטפורמה תתאים למגוון יחידות הנעה, ממנועי בנזין, דרך מנועי דיזל ועד לגרסאות היברידיות.

הרעיון של הקנברג, המשמש כיום כחבר בדירקטוריון פולקסווגן המוביל את אסטרטגיית הייצור המודולרית של החברה, עשוי לסייע לה בעמידה ביעד השאפתני שהציגה לעצמה – להיות יצרנית הרכב המובילה בעולם עד שנת 2018.

אולם הרעיון החדשני טומן בחובו גם כמה סיכונים. החברה עלולה להתמודד עם החזרתם של מיליוני רכבים אם יתגלה פגם באחד ממרכיבי הפלטפורמה המודולרית.

בארבע השנים הקרובות תטמיע פולקסווגן את הפלטפורמה החדשה במיליוני רכבים. על פי ההערכות של בנק מורגן סטנלי, העלות הכוללת של הפרוייקט היא 70 מיליארד דולר. בנוסף מעריכים בבנק כי היקף החיסכון השנתי שיניב הפרויקט הוא כ-19 מיליארד דולר מדי שנה, עד שנת 2019.

בהמשך החודש צפויה פולקסווגן לדווח על רווחי שיא לשנת 2012 של למעלה מ-30 מיליארד דולר. על פי התחזיות החברה צפויה לדווח גם על הכנסות של 275 מיליארד דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן