Forbes Israel Logo

הגג הסולארי של אילון מאסק הושק: אחריות לכל החיים ומחיר תחרותי

לפני כחצי שנה חשף אילון מאסק, היזם והמגניב הסדרתי, את מערכת הגגות הסולאריים והמעוצבים שלו. עתה חושף מאסק את שאר הפרטים שהיו חסרים לנו בהכרזה ומפתיע אותנו עם מחיר נגיש, זמינות במדינות רבות, עמידות מרשימה ואחריות לכל החיים.

הגג, שמורכב מרעפים סולאריים, מיוצר במשותף על ידי טסלה והחברה האחות שלה, SolarCity, שמתמחה באנרגיה סולארית. הרעפים כוללים 3 שכבות שונות: השכבה הפנימית כוללת את התאים הפוטוולטאיים, שאחראים על הפיכת האנרגיה הסולארית לחשמל; השכבה השנייה מורכבת מזכוכית מחוסמת, שמגנה על התאים ועל האלקטרוניקה העדינה ולבסוף, שכבת צבע חצי-שקופה, שלא חוסמת את קרני השמש. מבחינת עיצובים, מגיעים הרעפים החדשים בארבעה עיצובים שונים לבחירת הלקוח, ביניהם עיצוב טוסקאני וחלק. כל רעף מודפס בטכניקת הדפסה הידרוגרפית, כך שכל גג הוא ייחודי ולא דומה לגג אחר.

עתה פותחת טסלה את רשימת ההמתנה להזמנה המוקדמת. ברגע שיגיע תורו של לקוח תשלח אליו טסלה טכנאי שיבדוק את מיקום המבנה ופוטנציאל השמש של הגג. כדי לחסוך בעלויות, לא כל הגג יכוסה באריחים סולאריים, אלא רק החלקים שאכן נחשפים לשמש, כך שאם חלק מהגג מכוסה על ידי בניין סמוך למשל, ישולבו בו רעפים רגילים, מה שצפוי להוזיל את העלויות. למרות זאת, הגג ייראה אחיד לכל מי שצופה בו מהרחוב למשל.

 75 שקל למטר רבוע | צילום מסך מיוטיוב

החברה הציגה סרטון קצר שמציג את העמידות של הרעפים בפני פגעים וזו כנראה גם אחת הסיבות שהחברה הודיעה שתעניק על הרעפים אחריות לכל החיים או כפי שהיא מתארת זאת: "אחריות לכל חיי הבית או הנצח – מה שיגיע קודם". אהבנו.
מבחינת זמינות, החברה הודיעה כי מתוך ארבעת העיצובים – שניים יושקו כבר בקיץ הקרוב וה-2 האחרים יגיעו בתחילת 2018, אם כי מאסק צייץ כי הוא מאמין שהם יגיעו תוך חצי שנה.

כמה זה יעלה לי? ובכן, מטר רבוע של גג סולארי יעלה למזמינים כ-75 ש"ח, אולם כדי לתת לאנשים הערכה מדוייקת של העלות הצפויה להם השיקה החברה מחשבון מיוחד, שמאפשר למשתמשים להזין את כתובת המגורים שלהם ולקבל את העלויות של התקנת הגג הסולארי ביחד עם החיסכון הצפוי והשורה התחתונה של הרווח מהמהלך. התחשיב כולל גם את הסוללה הביתית של החברה שתאגור את האנרגיה, וכוללת כבר ממיר DC ל-AC. כל מזמין יצטרך לתת גם פיקדון של 1,000 דולר, אותו הוא יוכל לקבל בחזרה, אם ישנה את דעתו מכל סיבה.

 

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

סנאפ מציגה דו׳׳ח רבעוני מאכזב, אינסטגרם ופיצ׳ר ה׳סטורי׳ המועתק פופולארים יותר

טורניר חדרי הבריחה הראשון בישראל ייערך בסוף מאי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.