Forbes Israel Logo

הגיע הזמן: עידן השעונים החכמים נפתח אתמול עם גל הכרזות של גוגל

לאחר שחיכינו, ציפינו, התחבטנו וראינו בתקופה האחרונה עשרות סוגים שונים של שעונים חכמים יוצאים לשוק, גוגל, יחד עם שתי שותפותיה העיקריות בתחום החומרה – LG ומוטורולה השיקו את הסדרה הראשונה של השעונים החכמים המבוססת על מערכת ההפעלה הרשמית של גוגל – Android Wear, המבוססת על גירסא רזה של אנדרואיד. השעון של LG ייקרא LG G Watch, ויקבל את הלוק המסורתי והמרובע של השעונים החכמים שיצאו לשוק בתקופה האחרונה בעוד זה של מוטורולה, Moto 360 יגיע עם פנים עגולות לגמרי, וגוף מגושם פחות מהשעונים החכמים הקיימים כיום בשוק.

על פי התמונות הראשונות ששוחררו לעיתונות על ידי שתי החברות, ניתן לראות כי במוטורולה, אשר ככל הנראה הבינו ששעון הוא קודם כל פריט אופנתי ומכשיר משני לסמארטפון, התמקדו בעיקר בחלק העיצובי של השעון. התצוגה המעוגלת של ה-Moto360 היא בהחלט יוקרתית יותר מהתצוגה המרובעת של LG, או מהגודל המוגזם של השעונים החכמים המובילים בשוק, כגון ה-Galaxy Gear או ה-Pebble ומרגישה הרבה יותר כמו שעון מאשר עוד מסך של סמארטפון על היד שלכם. LG, לעומת זאת, החליטה להמשיך את המראה המרובע והמסורתי של השעונים החכמים.

בקרוב: צונאמי של שעונים חכמים מבית גוגל

בעוד המפרטים הטכניים של שני השעונים הללו לא נחשפו, סביר להניח כי ירוצו על הגירסא העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד, 4.4 KitKat אשר נבנתה מראש בכדי להתמודד עם אתגרים כגון סמארטפונים בעלי מפרט טכני נמוך או מכשירים לבישים. דרישות המינימום של המערכת כוללות 512MB של זיכרון RAM ויכול בהחלט להיות שבעוד שמוטורולה, בדומה לסמארטפונים האחרונים שהשיקה בשיתוף פעולה עם גוגל, ה-Moto X וה-Moto G, התרכזה דווקא באלמנטים העיצוביים של השעון, היא תצטרך להתפשר על איכות הביצועים שלו בשל העיצוב הדקיק, בעיה שככל הנראה לא תהיה קיימת ב-G Watch של LG.

Android Gear | צילום: צילום מסך

בעוד ש-LG סיפרה כי השעון שלה יתאים למגוון רחב של סמארטפונים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד, ממוטורולה לא שמענו שום הבטחות בנושא, אם כי היא מתכננת לשתף אותנו בפרטים נוספים במהלך שיחת Google Hangouts מיוחדת אותה תקיים ביום רביעי.

משתי החברות נמסר מידע מסויים אודות מועד ההשקה של השעונים: LG מכוונת להשיק את ה-LG G Watch במהלך הרבעון השני של השנה, בעוד מוטורולה תשיק את ה-Moto 360 מעט מאוחר יותר, במהלך הקיץ הקרוב. בנוסף למוטורולה ו-LG, אנחנו צפויים לראות בחודשים הקרובים צי חדש של שעונים חכמים המבוססים על Android Wear, שכן גוגל עובדת עליהם במרץ עם חברות כגון Asus , HTC, Samsung, FOSL בשיתוף פעולה עם יצרניות שבבים כגון Broadcomm, Imagine, אינטל, Mediatek וקוואלקום.

Google Now – כל מה שצריך בשעון חכם?

אך הסיפור הגדול ביותר פה הוא כמובן מערכת ההפעלה העומדת מאחורי שני השעונים הללו, ה-Android Wear, המבוססת בעיקר על התממשקות מול העוזרת האישית של גוגל, Google Now. העיקרון העומד בבסיס מערכת ההפעלה הוא ה-Launcher הייחודי של השעון, הדומה באופן פעולתו ל-Launcher הנכלל בסמארטפונים העדכניים מבית גוגל ולממשק המשתמש של המשקפיים החכמים מבית החברה, Google Glass, בו המשתמש יכול להעיר את העוזרת האישית של גוגל על ידי אמירת צמד המילים "OK Google" במסך הבית.

במבט ראשון, החוויה שקיבלנו משעונים חכמים קיימים, כגון ה-Pebble או ה-Galaxy Gear התפספסה בכל מה שקשור לחווית המשתמש. לעניות דעתי, שעון חכם בראש ובראשונה נועד להציג התראות חשובות למשתמש ולקבל ממנו פקודות קוליות, כאשר כל התקשורת בין המשתמש לשעון צריכה להיות פשוטה ומהירה. סביר להניח, כי גוגל עשתה שימוש רב בנתונים אותם אספה ממכשירי ה-Nexus ומה-Google Glass בכדי להגיע למסקנה שחווית המשתמש בשעון צריכה להיות מבוססת על Google Now, כך שיכול להיות שמערכת ה-Android Wear תענה, בסופו של דבר, הרבה יותר טוב על הציפיות של שעון חכם מאשר המערכות המפעילות את שעון ה-Pebble או ה-Galaxy Gear. האם גוגל עלתה על הנוסחא המנצחת? את התשובה הזו נגלה, ככל הנראה, ברבעון השני של השנה.

הכירו את Android Wear:

הכירו את Moto 360:

לכתבה בגיקטיים

עוד הגיקטיים:

GPS Global הישראלית נרכשת על ידי SecureAlert תמורת 8 מיליון דולר

יזמות בברלין: תוכנית ההאצה Plug&Play נפתחת לישראלים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן