חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הגיע זמנו: השעון החכם של גוגל, כבר במהלך 2014

מקורות מקורבים לגוגל חשפו כי החברה החלה בגישושים בנוגע לייצור השעונים החכמים שלה, במטרה להתחיל בהליך כבר בחודשים הקרובים. האם החברה תוכל להתגבר על הבעיות שהציג ה-Galaxy Gear, והאם תצליח לייצר את הערך המוסף והחיוני שבשלב זה טרם הפך את התחום לנפוץ בעולם הטכנולוגי?

מכוונים את השעונים

דיווח המגיע מה-Wall Street Journal מלמד שגוגל כבר החלה במגעים עם ספקיות באסיה, במטרה להתחיל בייצור המוני של השעונים החכמים שלה. על פי הדיווחים המגיעים ממקורבים לחברה, השעון החכם יריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד ויציע את ממשק Google Now, שיאפשר למשתמשים לקבל מידע כגון התראות נסיעה, מזג אוויר וחדשות המבוססות על היסטוריית הגלישה והמיקום של המשתמש.

עוד נטען כי החברה עובדת במרץ על מנת להפחית את צריכת הסוללה של השעונים הללו, כך שהמשתמשים לא יצטרכו להטעין אותם לעיתים תכופות כל כך. השעון החכם יהיה מסוגל לתקשר עם מכשירים נוספים הכוללים בין היתר גם סמארטפונים, ואף למשוך מידע מחשבונות הגוגל השונים של המשתמש, כגון מועדי פגישות. לאור העובדה שגוגל כבר בוחנת את אפשרויות הייצור, ייתכן שהיא מתכננת לחשוף בקרוב את המוצר לקהל הרחב.

צילום: שאטרסטוק

העובדה שגוגל עובדת על שעון חכם אינה חדשה או מפתיעה. בהתחשב בעובדה שסמסונג כבר הציגה לקהל המשתמשים את ה-Galaxy Gear, השעון החכם שלה, לצד השמועות המעידות על כך שגם אפל עובדת על ייצור שעון חכם משלה, היה זה רק עניין של זמן עד שגוגל תצטרף גם היא "לחגיגה".

היתרון המשמעותי של גוגל במקרה זה הוא שיש לה את האפשרות ללמוד מהחסרונות של קודמיה, בינהם זמן סוללה קצר, חוסר התאמה למגוון רחב של מכשירים וחוסר פונקציונליות כללית.

לצד השאלה המתבקשת האם למשתמשים אכן יש צורך בשעונים חכמים, הדיווח הנוכחי מעלה שאלה נוספת: כיצד השעון החכם של גוגל שונה מהמחשוב הלביש הנוסף עליו עובדת החברה, Google Glass, והאם אכן יש מקום בשוק לשני המוצרים הללו? את התשובות, ככל הנראה, נוכל לקבל רק במהלך החודשים הקרובים – לאחר ההשקה המדוברת.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מוטורולה בפרוייקט חדש: סמארטפון מותאם אישית

יאיר כהן, מפקד 8200 לשעבר: ׳׳לתוקפי הסייבר יש יתרון גדול על פתרונות הסקיוריטי הקיימים כיום׳׳

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן