Forbes Israel Logo

“הדבר החשוב ביותר בתכנון עסקת טכנולוגיה זה איך מוציאים את הקניין הרוחני מישראל”

"הדבר החשוב ביותר בתכנון של עסקת טכנולוגיה זה איך מוציאים את הקניין הרוחני מישראל", כך אמר הבוקר עו"ד יובל נבות, שותף מסים בהרצוג פוקס נאמן, ויועץ משפטי לשעבר ברשות המסים. עו"ד נבות דיבר במסגרת מושב שעסק בטכנולוגיה וקניין רוחני בכנס של פירמת עורכי הדין הגלובלית Cleary Gottlieb אשר נערך תחת הכותרת "ישראל והזדמנויות עסקיות בינלאומיות".

באשר לסוגיות המיסוי של עסקאות קניין רוחני, אמר עו"ד נבות כי "למרות שבישראל החקיקה פחות מסובכת מבארה"ב, בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות שהפכו את רשות המס להרבה יותר מחמירה ולוחמנית בנושא. לפני שלוש ארבע שנים רשויות המס הפיצו מסמך פנימי שאומר לפקידי השומה לבדוק היטב כל עסקה של קניין רוחני, ואכן היום כל עסקה עם קניין רוחני מעוררת את רשות המיסים מרבצה".


עו"ד נבות (שלישי משמאל) בכנס היום | צילום: נימרוד ארונוב

"לראיית הרשות, הערך של הקניין הרוחני שיוצא מהארץ במסגרת עסקה, כמעט שווה לערך של כל העסקה. כלומר אם חברה נמכרה לחברה אחרת במחיר מסוים, אז המחיר הזה, הוא לראיית הרשות, העלות של הקניין הרוחני. במקרים רבים, לאחר הקניה, הרוכשת מעוניינת להוציא את הקניין הרוחני מישראל ואז עליה לשלם שוב מס על הוצאת הקניין הרוחני ולפי מדיניות הרשות, סכום המס מגיע לעיתים למחיר שבו נחתמה העסקה במקור. כלומר בפועל החברה עשויה לשלם פעמיים את מחיר העסקה", סיכם נבות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.