Forbes Israel Logo

הדור הבא מחמם מנועים: על "ערב הפיצ'ינג" של מועדון היזמים של המרכז הבינתחומי בהרצליה

אחד היזמים הוותיקים בארץ אמר לי פעם כי "החלק הקל ביותר בלהפוך ליזם זה להכריז על עצמך ככזה. החלק הקשה ביותר – הוא לעשות זאת בפועל". כיום, צעירים רבים חולמים להיות "יזמים" – להקים חברה משלהם, לגייס כספים, לייצר, לשווק, להרוויח. בין לבין נכנסים שלבים נוספים, מוכרים פחות ומעצבנים הרבה יותר: קבלת תשובה שלילית נוספת, הניסיון לשכנע במוצר, לילות ארוכים בלי שינה ועוד רבים.

אך למרות כל זאת, יש שאומרים כי "היזם הוא הרוק-סטאר החדש". כולם רוצים להיות כמוהו, להצליח לפתח מוצר עצמאי, ולזכות בכסף הגדול – ובתהילה. ואחד המקומות הטובים בארץ למצוא את אותם צעירים אשר חולמי להיות יזמים, הוא "מועדון היזמות" של המרכז הבינתחומי בהרצליה.

צילום: shutterstock

במועדון חברים כמה מאות סטודנטים מחוגים שונים (החל מכלכלה ומנהל עסקים, דרך מדעי המחשב ותקשורת ועד פסיכולוגיה), אשר משתתפים בתכניות השונות אשר מציע המועדון ואשר נמשכות לאורך שנת הלימודים כולה. "המטרה שלנו היא ברורה – לסייע לסטודנטים בכל מה שניתן, ולצייד אותם בכמה שיותר כלים והזדמנויות אשר יסייעו להם בתחילת הדרך", אומר ג'וני קלרק, יו"ר המועדון וסטודנט שנה שנייה במרכז. "יש פה חבר'ה מצוינים, עם רעיונות מבריקים ודרך עבודה טובה. חשיפה כמו זו שהם יקבלו בערב הזה, בנוסף לפרסים השונים, תוכל לתת להם דחיפה גדולה קדימה".

ה-"Pitch Night", כפי שכונה הערב, אפשר ל-9 מיזמים שונים של סטודנטים חברי המועדון להציג את המיזם שלהם בפני שורה של משקיעים ויועצים עסקיים. שלושת המקומות הראשונים זכו בפרסים בצורת מענקים כספיים ושעות ייעוץ עסקי ומשפטי – אך המטרה האמתית, כך נדמה, הייתה יצירת הקשר בין היזמים למשקיעים השונים. כרטיסי הביקור שנשלפו, מספרי הטלפון שהוחלפו והידיים שנלחצו – כל אלו היו לב הערב מבחינת היזמים. הפרסים והגביעים היו בונוס נחמד לכל אלו.

"מועדון יוצא דופן". קלרק | צילום: אבי דורפמן

"זה מועדון יוצא דופן" הסביר קלרק, "שמנוהל כולו על ידי סטודנטים מהמרכז בהתנדבות מלאה. גם הערב הנוכחי הופק על ידי החבר'ה פה, שעשו עבודה מדהימה. כולנו מקווים שמכל הקשרים שנוצרו פה, כמה יבשילו ויוכלו לסייע ליזמים לקחת את המיזם שלהם קדימה אל השלב הבא". ואכן נראה כי כמה מהמשקיעים אשר הגיעו לכנס התרשמו במיוחד מהמיזמים השונים, כשאחד השופטים אף הדגיש כי "האירוע והרמה לא נראים כערב מיזמי סטודנטים. יש פה חבר'ה שכבר מוכנים לצאת לדרך". 

בסך הכל הציגו בערב, כאמור, 9 מיזמים שונים. החל מפלטפורמה אינטרנטית לקיום שיעורים פרטיים קצרים ברשת, דרך אפליקציה מיוחדת לאיתור מיקומם הגיאוגרפי של חבריך, אפליקציה מבוססת מקום באמצעותה יוכלו עסקים לתקשר עם הלקוחות, ועד שלושת הזוכים במקומות הראשונים: האפליקציה Greditt לשיתוף חברים וזרים אשר ייעצו כיצד לענות על הודעות SMS או וואטסאפ, האפליקציה Adworks שתסייע למעסיקים לאתר עובדים פוטנציאליים בהתבסס על הרשתות החברתיות השונות, והזוכה הגדולה -האפליקציה Get Job לסיוע למחפשי עבודה מזדמנת ו"פשוטה" (דוגמת מלצרות, בייביסיטר וכו'). "חברות רבות מסייעות לתעשיית ההיי-טק למצוא עבודה, אבל אף אחד לא מסייע לעובדים הפשוטים – לצעירים, לסטודנטים או אנשים רגילים אשר רוצים למצוא עבודות מזדמנות ופשוטות יחסית" אמרו היזמים.

אז מה השלב הבא? היזמים השונים ינסו לבסס את הקשרים אשר יצרו, וימשיכו לנסות ולקדם את המיזם שלהם הלאה – בדרך להגשמת החלום. גם קלרק, אשר מסיים הקיץ את תפקידו כיו"ר התא בטוח: "החבר'ה האלה הם העתיד של היזמות בארץ. הם מוכשרים, יודעים מה הם רוצים ומוכווני מטרה, ואין לי ספק שרבים מהם יצליחו. הלוואי שבעוד כמה שנים הם יחזרו לבמה הזו כשופטים או כמנטורים לדור הבא-הבא של היזמים".
 

הצוות הזוכה ביחד עם רוי אורון, ראש תחום השקעות בקרן Plus Ventures | צילום: אבי דורפמן

החלק הקל בלהפוך ליזם, כאמור, כבר מאחוריהם. כעת מתחיל החלק הקשה – במהלכו היזמים הצעירים לא רק מצהירים על עצמם ככאלו – אלא הופכים את החלום למציאות, ומוציאים את המיזמים השונים לפועל. כמה מהם יצליחו לעשות זאת? נאלץ להמתין מספר שנים ולהיווכח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.