Forbes Israel Logo
רצועת עזה. צילום: Shutterstock
רצועת עזה. צילום: Shutterstock

בשל ההסלמה בדרום: כ-20% מחברות העוטף הפחיתו את היקף העבודה

סבב הלחימה הנוכחי פגע משמעותית בכ-350 מפעלים בדרום הארץ, שנאלצו לצמצם או להשבית באופן מוחלט את העבודה בשל המצב הביטחוני הרגיש

על פי הודעת התאחדות התעשיינים – כ-20% מהחברות בעוטף עזה ואשקלון נאלצו להפחית את היקף העבודה והייצור בעקבות ההסלמה הביטחונית של הימים האחרונים. מספר מפעלים אף נאלצו להשבית את פעילותם באופן מוחלט, והחליטו לשלוח את העובדים הביתה, שעה שחלק מהמפעלים הודיעו כי ישביתו את מהלך העבודה באופן מוחלט עד תום הלחימה.

על פי נתוני ההתאחדות, כיום פועלות כ-350 חברות תעשייתיות באזור העוטף, שנפגעו באופן דרמטי מתחילת הסבב הנוכחי. כדי לסייע לעסקים, פתחה ההתאחדות חדר מצב מיוחד שפועל 24 שעות ביממה וצפוי להעניק עזרה מידית לחברות בעוטף ובסביבה.

בעלי המפעלים באזור מספרים כי מעבר להשבתה מוחלטת של מהלך העבודה, עם תחילת ההתקפות מהרצועה הם נאלצים להתמודד עם השלכות משמעותיות, לרבות שיבושים במהלך העבודה, הפרעה לעבודה התקינה של פסי הייצור בשל אזעקות וכן אי יכולת של עובדים רבים להגיע לעבודה בשל המחסומים הצבאיים שמונעים כעת את הכניסה לעוטף.

"ממשיכים לפעול – גם במצבי חירום"

בהתאחדות מסרו כי הם פועלים כדי להעניק סיוע משפטי וייעוץ לחברות השונות, בדגש על חברות תעשייתיות חיוניות כמו תעשיית המזון והאנרגיה. יו"ר מרחב דרום בהתאחדות – אמיר הדס, התייחס למצב הביטחוני הרגיש ואמר: "אנחנו מחויבים לעזור לעמיתינו שממשיכים לפעול תחת המתקפות, כדי לספק לתושבי ישראל מזון, אנרגיה ומים – גם במצבי חירום".

בהמשך יצא בקריאה ישירה לממשלה ואמר: "אנו קוראים לתמוך בחברות התעשייתיות במהלך הלחימה ובסיומה. זו סיטואציה של אי יציבות אזורית שנמשכת שנים ופוגעת בתעשייני הדרום, שמתמודדים עם קשיים שנובעים מהמצב הביטחוני מעבר לקשיים הרגילים".

תמונת הכתבה: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.