Forbes Israel Logo

הדרמה בעיצומה: ריבלין ושטרית עלו לסיבוב השני בבחירות לנשיאות

דרמה בכנסת: בעקבות מגעים של השעות האחרונות הפתיע מועמד התנועה מאיר שטרית ועלה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות ביחד עם מועמד הליכוד ראובן ריבלין, כשהפרש הקולות בין השניים קטן מהצפוי. עלייתו של שטרית הפתיעה רבים, שכן הציפייה היתה שדליה איציק תעלה לסיבוב השני.

גורמים בכנסת טוענים שבשעות האחרונות נרקם דיל בין יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני, ולפיו גוש המרכז-שמאל, ביחד עם חברי כנסת ערבים, יעביר את תמיכתו מדליה איציק למאיר שטרית.

מקורביו של שטרית אמרו לאחר הוודע התוצאות: "יש לנו סיכוי טוב לגבור על ריבלין בסיבוב השני בזכות קולות העבודה, יש עתיד, התנועה, הסיעות הערביות ואולי גם חברי כנסת חרדים שיצביעו הצבעה עדתית עבור מועמד מבין עדות המזרח".

שטרית וריבלין. מי יהיה הנשיא הבא? | צילום: יח"צ

יצויין כי ריבלין ושטרית לא נכנסו לאולם המליאה כדי לשמוע את התוצאות, אלא מיהרו לחדריהם כדי לנסות ולגייס קולות כדי להבטיח את הניצחון בסיבוב השני.

יו"ר הכנסת הכריז על הפסקה כדי לאפשר לסיעות להתייעץ. בשעה 13.45 תחודש ישיבת המליאה להצבעה המכריעה, שתקבע מי יהיה נשיא המדינה. מקורביה של איציק הביעו מפח נפש ואכזבה גדולה מתבוסתה בהצבעה.

אל קו הגמר הגיעו הבוקר חמישה מועמדים: ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד ביתנו), ח"כ מאיר שטרית (התנועה), דליה איציק, השופטת בדימוס דליה דורנר וחתן פרס נובל פרופסור דן שכטמן. מדובר במספר הגבוה ביותר של מועמדים בתולדות הבחירות לנשיאות, וכן המספר הגבוה ביותר של נשים המתמודדות לתפקיד.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.