חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“ההחלטה לייצא למעלה מ-50% מהגז היא סטירת לחי למדינה”

וועדת הכלכלה של הכנסת דנה בשעה זו על המצלצות ועדת צמח לייצוא הגז הטבעי מישראל. בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן כי "הציבור מרגיש שההחלטה על ייצוא הגז התקבלה במחשכים". עוד אמר ברוורמן כי אם הציבור ירגיש כך, לא תהיה לגיטימציה להחלטת הייצוא. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי ברוורמן, "ש ויכוחים על כמות הגז שיש בידי ישראל והתרחיש האופטימי היא שיש 920 מיליארד מ"ק גז טבעי". בנוסף הוא הזכיר כי למרות המלצת ועדת צמח לייצוא 53% מעתודות הגז הטבעי, שר האנרגיה סילבן שלום כבר הכריז כי ייפעל להורדת המכסה ל-40%.

מאגר תמר | צילום: אלבטרוס צילומי אוויר

במהלך הדיון אמר השר להגנת הסביבה עמיר פרץ כי "הדיבורים על כך שישראל היא מעצמת גז הם מוגזמים. גם אם גילינו מרבצים מכובדים, עתודות הגז של ישראל הן 0.3% מעתודות הגז בעולם".

דרור שטרום הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר אמר: "ההחלטה לייצא מעל 50% מהגז הטבעי היא סתירה בפני המדינה. מעולם לא ראיתי החלטה כה חשובה שמתקבלת על בסיס כה רעוע של מידע לגבי השאלה כמה גז באמת יש לנו".

לדברי שטרום, סט התמריצים היעיל ביותר הוא הגדלת הייצוא במקביל להגדלת החיפושים והפיתוחים של המאגרים העתידיים.

יו"ר איגוד תעשיית חיפושי הנפט בישראל אורי אלדובי אמר במהלך הדיון כי הרגולציה בישראל מונעת ממשקיעים זרים להיכנס לפרויקטים הישראלים. "אם נקטין את מכסות הייצוא נגיע לתת פוטנציאל של השוק. לא תהיה לנו אפשרות לממן את הפרוייקטים".  

אתמול פרסם משרד האנרגיה את הפרוטוקולים המלאים של הדיונים בוועדת צמח. הפרוטוקולים פורסמו לקראת הדיונים ממשלה באישור מסקנות הוועדה שצפויים להתקיים בבשבועות הקרובים. התמלילים שפורסמו כוללים דיונים פנימיים של הוועדה וכן דיונים בהם נשמעו עמדות הציבור. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן